י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחשבים מסלול מחדש

בחירות רביעיות: לאן עוברים קולות המצביעים?

סקר שפורסם הערב קבע כי המפלגה שיצביעו לה הכי הרבה מצביעים חוזרים היא 'יהדות התורה', עם 87% שמתכננים להצביע לה שוב. במקום השני נמצאת 'ימינה' של נפתלי בנט עם 61% מצביעים חוזרים | והיכן השאר

בחירות רביעיות: לאן עוברים קולות המצביעים?
ספירת הקולות בוועדת הבחירות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לפני יומיים הוכרע הדבר. מדינת ישראל נכנסה למערכת בחירות נוספת - רביעית במספר בתוך שנתיים בלבד. על רקע הקורונה, המצב הכלכלי, ההסלמה הביטחונית ועוד יחד עם הקמת מפלגות חדשות כדוגמת מפלגתו של גדעון סער והדיבורים על הקמת מפלגה על ידי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בחנו הערב (חמישי) בערוץ 20 כמה מהמצביעים יצביעו בבחירות הקרובות לאותה המפלגה לה הצביעו בבחירות האחרונות.

מהסקר שפורסם הערב (חמישי) בתכנית 'הסיפור המרכזי' בערוץ 20 על ידי מכון המדגם 'מאגר מוחות' עלה כי המפלגה שיצביעו לה הכי הרבה מצביעים חוזרים היא יהדות התורה, עם 87% שמתכננים להצביע לה שוב. במקום השני נמצאת ימינה של נפתלי בנט עם 61% מצביעים חוזרים.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 60% מצביעים חוזרים ולאחריה הרשימה הערבית המשותפת עם 58%. ש"ס עם 49% מצביעים חוזרים ואחריה ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 43%.

עוצמה יהודית עם 25% מצביעים חוזרים, זאת על אף שלא עברה את אחוז החסימה במשך מספר פעמים ברציפות. יש עתיד תל"ם מיד אחריה עם 23% וכחול לבן עם 14%.

ברשימת המפלגות שככל הנראה לא עוברות את אחוז החסימה נמצאות העבודה-גשר-מרצ עם 4%, אולם כשמחלקים את המפלגה לרשימות נפרדות "העבודה", עם 4% בלבד, 53% למפלגת "מרצ" שמקבלת ממוצע של 5 מנדטים בסקרים, ו-0% ל"גשר". הבית היהודי עם 3% בלבד.

ולאן יעברו קולות המצביעים בבחירות הקרובות? 12% ממצביעי הליכוד יצביעו לימינה ו-10% יצביעו למפלגת התקווה החדשה של גדעון סער אליה גם יערקו 18% ממצביעי כחול לבן ו-14% ממצביעי ימינה.

מה שמפתיע במיוחד היא העובדה ש21% מהנסקרים שהצביעו בבחירות האחרונות לאביגדור ליברמן יצביעו בבחירות הקרובות למפלגת ימינה של נפתלי בנט אליה גם יצביעו 165 ממצביעי ש"ס.

גם הרשימה המשותפת מאבדת קולות כש-5% יצביעו למפלגת חולדאי, 5% יצביעו למרצ ו-3% יצביעו ליש עתיד.

סקר מנדטים מאגר מוחות ערוץ 20 בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד