י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אין פיקוח נפש גדול מזה"

למרות סירוב הרה"ר: משרד הבריאות יחסן בשבת

לאחר שמוקדם יותר הערב דווח כי נעשתה פנייה לרב הראשי הגר"ד לאו, בדבר המשך חיסון האזרחים בשבת, שפסק לאסור, לשכתו של שר הבריאות מפרסמת כי מבצע מתן החיסונים יימשך גם בשבת: "הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו את כולנו. אין פיקוח נפש גדול מזה". מסר אדלשטיין

למרות סירוב הרה"ר: משרד הבריאות יחסן בשבת
חיסונים לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

על רקע מבצע החיסונים נגד הקורונה, פנה שר הבריאות יולי אדלשטיין לרב הראשי לישראל הגר"ד לאו וביקש ממנו אישור לחסן את האזרחים גם בשבת - וסורב. כך דיווח כתב הבריאות מאיר מרציאנו ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח, ברבנות טענו שכיום ממילא לא מחסנים 24 שעות ביממה ולכן הם לא יכולים לתת היתר מיוחד להתחסן בשבת. 

בתחילה דווח כי השאלה הופנתה לשני הרבנים הראשיים, אולם בלשכת הראשון לציון הרב יצחק יוסף מיהרו להודיע כי לא התקבלה אצלם פנייה כזו. "לא התבצעה כל פניה בנוגע למתן היתר לחסן בשבת", נמסר. בשל כך חודד הדיווח לפיו הפנייה נשלחה לרב דוד לאו בלבד.

במשרד הבריאות מבהירים כי המעבדות ועמדות החיסונים ימשיכו לעבוד בשבת, וכי הפנייה הופנתה עבור שומרי השבת, וכאמור, בקשת המשרד סורבה.

מאוחר יותר הערב פרסמה לשכת שר הבריאות כי "מדינת ישראל נמצאת במערכה בריאותית שלא היתה כמותה מאז קום המדינה. בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן. ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם. לפיכך, שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, לגייס כח אדם לשם כך, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום. הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו את כולנו. אין פיקוח נפש גדול מזה".

נזכיר, כי במטרה להגדיל את מלאי החיסונים נגד הקורונה בישראל ובכך לחסן מספר גדול יותר של בני אדם, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי הנחה הערב את קופות חולים ובתי החולים לשאוב מכל בקבוקון חיסון 6 מנות ולא 5 כפי שהיה מקובל עד כה.

ההנחיה החדשה באה כאמור במטרה לגבור על המחסור בחיסונים שקיים כעת ובעקבות כך שמנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הבהיר בשבוע שעבר כי כל בקבוקון חיסון יכול להספיק לשש מנות ולא לחמש.

הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף יולי אדלשטיין חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד