י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שובר שתיקה

השופט שהתפטר חשף: כמעט הגענו לנתניהו

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב חשף היום כי במהלך חיי פעילותה של הוועדה לחקר נושא הצוללות אותה הקים בני גנץ בכדי להביך את נתניהו, הם כמעט והגיעו לזמן את ראש הממשלה עצמו להעיד בוועדה

השופט שהתפטר חשף: כמעט הגענו לנתניהו
השופט אמנון סטרשנוב צילום: אורי לנץ, פלאש 90

יומיים לאחר המבוכה הגדול שנגרמה לשר הביטחון בני גנץ, עם התפטרות חברי הוועדה שהקים לחקר נושא רכישת הצוללות, הסביר הבוקר (חמישי) ראש הוועדה בריאיון לרשת ב' את הסיבות להתפטרות, והבהיר כי לטענתו הם הספיקו להגיע בעבודתם כמעט לנתניהו עצמו.

סטרשנוב התייחס לרשימת העדים אותם הם תכננו להזמין והזכיר את מקורבו של ראש הממשלה  "עורך הדין דוד שמרון היה ברשימה של העדים שנזמין", אמר סטרשנוב והוסיף "ייתכן שהיינו מגיעים גם לראש הממשלה להזמינו לעדות".

"חשבנו שיאמרו לנו לא לשמוע עד או שניים, או לא לעסוק בנושא מסוים מחשש לפגוע בהליך הפלילי. למרבה הפליאה קיבלנו מסמך מפורט שמרוקן את הוועדה מכל תוכן. זרקו לנו עצם קטנה" הסביר סטרשנוב את דבר ההתפטרות, כפי שנכתב גם במכתב ההתפטרות ששלחו חברי הוועדה לשר הביטחון שהקים הוועדה בני גנץ.

כזכור ביום שלישי תקופה קצרה לאחר שהוקמה ועוררה משבר פוליטי חריף הודיעו חברי הוועדה על התפטרותם, במשרד הביטחון טענו כי בשל העיכוב והמגבלות שהועלו במסגרת הדיונים עם היועץ המשפטי לממשלה- יו"ר הוועדה לחקר רכש הצוללות וכלי השיט סטרשנוב וחברי הוועדה הודיעו על סיום תפקידם.

במקביל שלח בני גנץ מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, בו הוא דורש ממנו לסיים את הליך הבחינה והסדרת הסמכויות של ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת הצוללות וכלי השיט. זאת ברקע החלטתם של חברי הוועדה לפרוש ממנה.

צוללות חקירה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד