כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אווירה של סגר

לאחר ההתקפלות: פורסם המתווה של מערכת החינוך

משרד החינוך נערך להפעלת מערכת החינוך בצל הסגר השלישי, בתחילה ניסו הרשויות לעשות 'אוירה של סגר' ולקצר את יום הלימודים לאחר ביקורת מרובה רוכך המתווה

לאחר ההתקפלות: פורסם המתווה של מערכת החינוך
ילדים קופצים על טרמפולינה צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

לאחר ההחלטה ההזויה, הביקורת החריפה וההתקפלות המפוארת בנושא פעילות מערכת החינוך בסגר הבא שייכנס לתוקפו החל מהשבוע הבא ביום ראשון בערב, פרסמו הערב (חמישי) במשרד החינוך את המתווה להפעלת הלימודים במערכת החינוך, עד להודעה חדשה.

על פי המתווה, הלימודים יתקיימו בגני הילדים, בכיתות א-ד ובכיתות יא-יב, יום הלימודים יתקיים באופן מלא, בהתאם לשעות הפעילות הרגילות, ויתאפשר מעבר תלמידים בין 3 קבוצות. מעבר של המורים יהיה בין 4 קבוצות. כיתות ה-י ילמדו מרחוק.

מסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו לפעול כרגיל. כמו כן מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה.

כזכור, הוחלט בתחילה כי מערכת החינוך תפעל חלקית. הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב יפעלו בין השעות 8 עד 13:00. הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00. בנוסף הוחרג גם החינוך המיוחד והלימודים בו יתקיימו בכל הגילאים.

גורמים במשרד הסבירו את ההחלטה לקצר את יום הלימודים בכך שהיא נועדה "ליצור אווירה של סגר". ההחלטה גררה התנגדויות רבות. ראש עיריית בת ים צביקה ברוט וראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ציינו כי הם מחפשים סעד משפטי ליום לימודים מלא למרות החלטת הממשלה.

כאממור בעקבות הביקורת, ראש הממשלה נתניהו יחד עם שרי הבריאות והחינוך, החליטו כי הלימודים יימשכו במתכונת של יום למידה שלם ולא עד 13:00 כפי שסוכם בתחילה.

פסק הדין בראון נגד מועצת החינוך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד