י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מעשים של אור"

צפו • הנער שנהרג: "אנחנו מחלקים לחיילים מרק והמבורגר"

בתיעוד שהתפרסם בימים האחרונים נראה הנער אהוביה סנדק ז"ל בעודו ילד כשהוא מספר על מיזם 'מעשים של אור' שהוא משתתף בו, ביניהם חלוקת מזון לחיילים בצמתים | השבוע הוא נהרג במהלך מרדף משטרתי, אחרי שנחשד שיידה אבנים על ערבים | צפו 

צפו • הנער שנהרג: "אנחנו מחלקים לחיילים מרק והמבורגר"
אהוביה בתוכנית צילום: מתוך הסרטון- ערוץ מאיר

חמשה ימים לאחר שנהרג, ‏אתמול (חמישי) הודיעה המשטרה על פתיחת חקירה משותפת יחד עם מח"ש על התנהלות השוטרים במרדף, התנהלות שעל פי הטענות גרמה למותו של הנער אהוביה סנדק.

העיתונאי ידידיה מאיר פרסם אמש תיעוד בו נראים לפני כמה שנים ילדים מתוקים מבת עין שהסתובבו בין מחסומי צה"ל וחילקו פינוקים לחיילים. "לאחד מהם קראו אהוביה סנדק".

מאיר הוסיף, "לדיונים על ההתנהלות המקוממת של המשטרה בסיפור של אהוביה סנדק ז"ל, ועל ההתמודדות הנכונה מול אתגר נערי הגבעות והתהליכים שהם עוברים, אתם מוזמנים לצרף את הדוקומנט הזה:

לפני כמה שנים, במסגרת תוכנית ב"ערוץ מאיר לילדים", ראיין אסי צובל שלושה ילדים מתוקים מהישוב בת עין שהקימו ארגון חסד פרטי משלהם ובמשך שנה שלמה (!) הסתובבו בין מחסומי צה"ל באזור מגוריהם וחילקו אוכל ופינוקים לחיילים. לאחד הילדים, קראו אהוביה סנדק". לדבריו, זהו "חומר למחשבה".

כזכור, אהוביה סנדק ז"ל נהרג ביום ראשון האחרון בעת מרדף משטרתי. על פי הטענות הרכב המשטרתי ניגח ברכבם מאחור, מה שגרם להידרדרות הרכב, לפציעתם של ארבעה נערים ולמותו של אהוביה ז"ל.

במשטרה טענו מנגד שהמרדף התנהל על פי חוק לאחר שלטענתם הם זיהו את הנערים זורקים אבנים. הנערים מוחזקים במעצר גם בזמן שהותם בבית החולים, ובהתנהלות תמוהה נלקחו לחקירות שעות ספורות לאחר האירוע, כשהם עדיין המומים מהמקרה ופצועים בכל חלקי גופם.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שטען לניסיון טיוח משטרתי הגיע למקום ונהדף על ידי השוטרים, כולל אלימות פיזית וזריקת דוקרנים מתחת לרכבו - זאת בניגוד לחוק חסינות חברי כנסת.

האירוע גרר הפגנות נרחבות מצד אנשי הימין, וגינויים נרחבים מצד כל גווני הקשת הפוליטית. אתמול כאמור, הודיעה המשטרה על פתיחת חקירה בשיתוף מח"ש אודות המקרה.

אהוביה סנדק ידידיה מאיר חיילים בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד