כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ריח של ביידן

ארה"ב אישרה למכור לאיראן חיסונים נגד נגיף הקורונה

כמו בכל העולם גם באיראן ניסו הרשויות להניח את ידם על מצבור חיסונים נגד נגיף הקורונה הגובה קרבנות קשים מהאיראנים, אך נתקלו בקיר אטום של הסנקציות האיראניות. היום דווח כי ארה"ב אישרה מכירת חיסונים איראן

ארה"ב אישרה למכור לאיראן חיסונים נגד נגיף הקורונה
התפרצות הקורונה באיראן צילום: באדיבות המצלם

בכל רחבי העולם מתנהל מרוץ אחר חיסונים לנגיף הקורונה, ובעוד בחסדי שמיים כאן בישראל היינו השבוע במקום הראשון בעולם עם כמות המחוסנים לנפש, באיראן לא הצליחו לבצע רכישה של חיסונים לאור הסנקציות הקשות שהטיל עליהן ממשלו של נשיא ארצות הברית היוצא טראמפ.

על פי הדיווח ברויטרס התירה ארצות הברית לחברות החיסונים למכור חיסונים נגד נגיף הקורונה לאיראנים, כך שהרכישה תתבצע על ידי העברת כספים דרך חשבונות בשוויץ, האישור של ארה"ב מצומצם לחיסונים אלו ספציפית ומגיע לאחר בינלאומי כבד שהופעל על ארצות הברית. 

איראן תשקיע כ-250 מיליון דולרים ברכישת מיליוני חיסונים עבור האזרחים הנאנקים בבתי החולים ושאר קבוצות הסיכון, כאשר כזכור באיראן התרחשה אחת ההתפרצויות הגדולות יותר של נגיף הקורונה, רק אתמול מתו באירן מעל 150 חולים, וזה עוד כשמדובר במספרים מעודדים לראשונה מאז שיא ההתפרצות בחודש ספטמבר.

במקביל איראן שאיבדה קרוב ל-55 אלף אזרחים בעקבות התפרצו הנגיף עמלים בימים אלו גם בייצור חיסון מקומי, שימנע את תלותה של איראן בסנקציות ובמדינות חיצוניות, ולצורך כך מגייסים בחברת התרופות מתנדבים לניסויים.

חיסון לקורונה איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד