י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתיחות בעיראק ובאיראן

סיכום חדשות השבת בעולם הערבי

ארה"ב מכחישה כי היא מפנה את השגרירות בבגדד, חיזבאללה ואיראן מאיימים ויורש העצר בן סלמאן קיבל חיסון נגד קורונה • סיכום חדשות השבת בעולם הערבי

סיכום חדשות השבת בעולם הערבי
ישיבת ממשלת עיראק בעידן הקורונה צילום: באדיבות המצלם

שגרירות ארה"ב בעיראק מכחישה דיווחים לפיהם בעצם הימים אלה ישנו פינוי של אנשי הנציגות. בהודעת הנציגות נאמר שהשגריר האמריקני נמצא בעיראק, והשגרירות פועלת כרגיל.

ערוץ אל-חדת' המשדר מהאמירויות מדווח ממקורותיו כי רק השגריר האמריקני בעיראק וצוותו הקרוב נותרו בשגרירות האמריקנית בבגדאד ופרט אליהם פונו כל העובדים. במקביל דיווח הערוץ על כוננות בבסיסים שבהם יש נוכחות של כוחות אמריקניים בעיראק.

היום דווח על שני ניסיונות לפגוע בשיירות מקומיות שמעבירות ציוד לוגיסטי לצבא ארה"ב בדרום המדינה. באחד הניסיונות נפגע הנהג (מקומי) של השיירה. המתיחות בימים האחרונים בין ארצות הברית לאיראן בזירה העיראקית נמצאת בשיאה אחרי מטח של קטיושות שנורו לעבר השגרירות בימים האחרונים. התקפה שארצות הברית ייחסה למיליציות הפרו איראניות.

רועי קייס כתב 'כאן11' דיווח, כי ‏המתיחות בין ממשלת עיראק למיליציות הפרו איראניות היא סביב מעצרו של חוסאם אל-אזירג'אווי, מפקד במיליציה עסאאב אל-חק המקורבת לטהראן. הוא נחשד כאחראי לירי הקטיושות לעבר השגרירות האמריקנית בבגדאד. מהתמונה מתברר שעם מותגים אמריקניים יש לו פחות בעיה...

חוסאם אל-אזירג'אווי

יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, השייח' האשם ספי א-דין, אומר הבוקר בריאיון לרדיו א-נור של הארגון כי "אם נצליח להשאיר את ישראל במצב של פחד וציפייה (לתגובה של הארגון), אז לכל הפחות זה יפטור אותנו מפשעיה המתועבים", כלשונו. (מתכוון להבטחה שלהם להגיב על הרג הפעיל של הארגון בתקיפה צה"ל סוריה בקיץ האחרון). לדבריו, משוואת התגובה עודנה קיימת וגרמה לכך שישראל "עומדת על רגל וחצי". ספי א-דין הוסיף כי האפשרות של מלחמה קיימת אך מתוך נשיאה באחריות ולא מתוך זריעת פחד בלבבות האנשים. לדבריו, ישראל היום מחפש חלופות בהתמודדות עם חיזבאללה ודרכים אחרות להתעמת איתו וזה מעיד על כישלונה.

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, קיבל היום את החיסון של חברת פייזר. בסוכנות הידיעות הסעודית הרשמית פרסמו סרטון שמתעד זאת.

ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) מקבל אחריות על פיצוץ באחד מצינורות הגז בין ישראל למצרים אתמול. נטען בהודעה כי אנשי הארגון הניחו מטעני נפץ באזור הצינור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם מלך מרוקו מוחמד השישי. המנהיגים בירכו זה את זה על חידוש היחסים בין המדינות, החתימה על ההצהרה המשותפת ביחד עם ארצות הברית ועל ההסכמים בין שתי המדינות. כמו כן, נקבעו התהליכים והמנגנונים ליישום ההסכמים.

השיחה הייתה חמה וידידותית והתנהלה בצרפתית, אנגלית עברית וערבית. ראש הממשלה נתניהו הזמין את המלך לביקור בישראל. המלך ציין את הקשר האמיץ והחם עם יהודי מרוקו ויוצאי מרוקו בישראל וראש הממשלה אמר שבישראל כולה ישנה התלהבות רבה מהשלום בין המדינות. ראש הממשלה נתניהו הודה למלך מרוקו על אירוח המשלחת הישראלית בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

גורם איראני רשמי אומר לערוץ אל-ג'זירה כי אם ישראל תפגע בביטחון הלאומי של איראן, אז היא תיתקל בתגובה עוצמתית ונרחבת. לדבריו, ישראל מחפשת תירוצים לגרור את האזור למתיחות שתיצור אנרכיה בימים האחרונים של הקדנציה של טראמפ.

הדברים פורסמו בערוץ הטלגרם של העולם הערבי של כאן 11

קורונה איראן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד