י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המחלוקת על המקום הריאלי

הקרבות ב'אגודה': אייכלר פותח את הקרב מול ויז'ניץ על המקומות

פחות מ-3 חודשים ליציאה אל הקלפי וחודש וחצי לפני הגשת הרשימות והקרקע בסיעת 'אגודת ישראל' מתחילה לבעור | הקרבות המוכרים בין בעלזא לויז'ניץ על מיקום ברשימה ותפקיד לנציג שבים מעל לפני השטח ואייכלר מפרסם מאמר בביטאון החסידות ורומז לנושא שעל סדר היום

הקרבות ב'אגודה': אייכלר פותח את הקרב מול ויז'ניץ על המקומות
ישראל אייכלר/יעקב טסלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעוד 88 יתקיימו הבחירות, ועד להגשת הרשימות שיתקיימו רק 45 יום קודם הבחירות הרבה יכול להשתנות, אך בינתיים הקרב הנצחי בין חסידות בעלזא לחסידות ויז'ניץ על המקום השלישי חוזר לסדר היום, כך שהפעם המקום הרביעי ב'אגודת ישראל' ידחק למקום השמיני שככל הנראה לא צפוי להיכנס לכנסת בקולות הציבור.

כזכור, גם ערב הגשת הרשימות לכנסת ה-21 התנהל הקרב הנצחי, אז הושג סיכום על כך שויז'ניץ תישאר במקום החמישי ואילו בעלזא נשארו במקום השביעי, רק שעם הקמת הממשלה כשנציג בעלזא נותר ללא תפקיד בניגוד להתחייבות, הכעס בקרב החסידים התעצם.

לקראת הגשת הרשימה הבאה הערכה היא כי הקרב יחזור, ובאגודת ישראל ייאלצו לתת את הדין על הטענות שמעלים בחסידות בעלזא, ויתבקשו באחד הפורמים להגיע להסדר בין הפלגים ערב ההצבעה בקלפיות.

בסוף השבוע נראה כי הקרב כבר כאן, במאמר שכתב חבר הכנסת ישראל אייכלר בביטאון החסידות 'המחנה החרדי', הוא מזכיר את דמותו של נציג החסידות המיתולגי שמחה בונים קלין, תוך שהוא רומז על המאבק שבפתח.

"חשוב לזכור", כותב חבר הכנסת אייכלר, "בימים שיש כאלו המנסים להשכיח זאת, שרבי שמחה בונים היה עמוד התווך של הסיעה המאוחדת. מכוחה הוא ייצג את חסידות בעלזא בכבוד". בהתייחסו למצב הוא מציין, "כעת משאנו עומדים לפני בחירות, יש לזכור גם את העובדה שרוב חסידי בעלזא יוצאי הונגריה היו החלק הארי בסיעה המאוחדת, ואף ייצגו אותה בעירית ירושלים חצי יובל שנים. רבי שמחה בונים יוכיח".

עיקר המחלוקת בין החסידויות הוא שהמפקד האחרון התקיים לפני עשרות שנים ולא משקף כיום את יחסי הכוחות, "נכון שלאחר קרוב ליובל שנים מאז המפקד בתשל"ג, הרבה דברים השתנו. אגודת ישראל אינה מיוצגת על ידי יוצאי ארצות מוצא אלא לפי קהילות החסידים, שיש בכל אחת מהן, אלפי יהודים יוצאי כל הארצות ואינם נמנים לפי ארצות מוצא מלפני שמונים שנה".

"אבל כאז כן היום חסידות בעלזא, היא אבן יסוד ופינת יקרת בציבור החרדי ואף אחד לא יכול לקחת ממנה את הזכות לשרת את הציבור בלי קשר לסיעה זאת או אחרת. תמיד בעלזא תשרת את כל צרכי הציבור לכל יהודי אשר ירצה בכך, בלי הבדל חוג וסיעה. את זאת למדנו מרבי שמחה בונם ז"ל".

ישראל אייכלר יעקב טסלר אגודת ישראל בחירות 2021 המחנה החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד