י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאות מחסומים בכבישים

המשטרה נערכת לסגר: "מגעים עם הרבנים כדי למנוע התקהלויות"

אלפי שוטרים בערים ומאות מחסומים בדרכים - כך נערכת המשטרה לאכוף את הסגר שקבעה הממשלה בניסיון להוריד את התחלואה המזנקת | ראש חטיבת המבצעים של המשטרה תת ניצב שמעון נחמני מבהיר כי מתקיימים מגעים עם הרבנים וראשי הציבור החרדי כדי למנוע התקהלויות

המשטרה נערכת לסגר: "מגעים עם הרבנים כדי למנוע התקהלויות"
סגר בשכונה חרדית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשטרה נערכים לקראת הסגר השלישי שיחול מחר (ראשון) בשעה 17:00, כך גם לאכיפה בתוך הערים במטה למנוע התקהלויות. "הפקנו לקחים מהסגר הראשון הראשון והשני", אומר הערב ראש חטיבת המבצעים של המשטרה תת ניצב שמעון נחמני.

באשר לאכיפה בתוך המגזר החרדי אומר נחמני, כי מתקיימים כל העת מגעים מנהיגי הציבור כדי למנוע התקהלויות. "המשטרה נערכת לאכוף, אך ש מגעים עם המנהיגים. נלך בראש ובראשונה להידברות. ואז לאכיפה. בשום מצב המשטרה לא תאפשר התקהלויות"

ראש חטיבת המבצעים מבהיר כי המשטרה תפעל בדרכי הסברה לפני שתעבור לאכיפה. "מצופה מהציבור לשיתוף פעולה ואחריות, על מנת להביא להצלחתו של הסגר", הוא אומר, "לכן המעצבים העיקריים הם הסברה מניעה וגם הכלה. לצד זאת, השוטרים ייחלקו מסכות במרחב הציבורי, אך יבצעו אכיפה במקומות בהם יהיו התקהלויות אסורות.

באשר לאכיפה בדרכים הבינעירוניות נאמר, כי יוצבו 21 מחסומים במהלך היום, אך לקראת הערב והלילה תתוגבר האכיפה בכבישים ויוצבו כ-300 מחסומים בהם יוצבו שוטרים שימנעו תנועה שלא צורך חיוני. נחמני מבהיר במשטרה מודעים לרגישות של החיכוך בין השוטר לאזרח ואמר כי "הפעילות המשטרתית היא מורכבת ולא פשוטה לציבור בשטח, אך השוטרים תודרכו כיצד לפעול".

במשטרה מבהירים כי הם אינם יודעים לקצוב את הזמן בו יימשך הסגר ולכם נערכים בהתאם. "חשוב לומר שהיערכות לסגר שלישי אינה דומה לסגר הראשון והשני. האתגר הוא כביר בעיני המשטרה. מדובר במציאות מורכבת שמחייבת אותנו מחד גיסא בהכלה התחשבות אך גם בנחישות המצב בציבור נלקח בחשבון"

 

 

 

 

 

 

 

קורונה סגר אכיפה מחסומים משטרת ישאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד