ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מקום שני בעולם

ממשיכים בתנופה: החיסונים יינתנו השבוע גם לעובדי ההוראה

בנוסף לצוותי הרפואה קבוצות הסיכון והקשישים במשרד החינוך פנו אל משרד החינוך לחסן גם את עובדי מערכת החינוך הנחשפים מידי יום לעשרות ילדים. הבקשה צפויה להיבחן השבוע בוועדת התעדופים של משרד הבריאות 

ממשיכים בתנופה: החיסונים יינתנו השבוע גם לעובדי ההוראה
לימודים בביה"ס אורות עציון באפרת צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הלחימה בנגיף הקורונה נמשכת ובמלוא המרץ, בצל הדיווחים כי ישראל ממוקמת השנייה בראש טבלת המדינות עם הכי הרבה אזרחים מחוסנים ביחס לכמות האזרחים במדינה, הודיע הערב (מוצ"ש) שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הוא הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לבדוק מתן חיסון לצוותי ההוראה כבר מהשבוע, בכפוף להחלטת ועדת התיעדופים. זאת, לאחר פניית שר החינוך יואב גלנט וממנכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד.

עוד דווח כי החל מתחילת השבוע החיסונים ייפתחו גם לחולים כרוניים. חיסונים אלו יתאפשרו בעקבות האצה משמעותית של ביצוע החיסונים.

בנוסף מציינים בסיפוק במשרד הבריאות כי נכון למחר כבר יהיו 150 תחנות חיסונים, ועד יום שלישי צפויים להיפתח עוד 80, כך מקווים להגדיל ולהאיץ את מספר המחוסנים נגד נגיף הקורונה בארץ.

מוקדם יותר הערב דווח כי מנתוני משרד הבריאות עולה כי ישראל נמצאת במקום השני בעולם במתן חיסונים- שבוע בלבד מאז החלה במבצע, לאור כך ש-266 אלף ישראלים כבר קיבלו את החיסון לקורונה מאז תחילת מבצע החיסונים ביום ראשון האחרון – כך עלה מנתונים שפורסמו בחדשות 12. כאשר ככל הנראה המספר האמתי גבוה בהרבה, שכן משרד הבריאות לא אוגר נתונים במהלך השבת.

מאה אלף איש התחסנו בקופת החולים כללית, 57 אלף במכבי, 23 אלף במאוחדת, 16 אלף בלאומית ו-70 אלף עובדים בבתי החולים. עד כה התחסנו בישראל 2.41 איש על כל 100 נפש, נתון שהציב את ישראל במקום השני בעולם במספר המתחסנים.

ובממוצע לנפש עולה כי 2.41 איש התחסנו בישראל על כל 100 נפש, זאת לעומת 2.97 בבחריין שתפסה את המקום הראשון במספר המתחסנים לנפש. בבריטניה שהחלה את מבצע החיסונים שבוע לפני ישראל התחסנו 1.18 איש על כל 100 נפש, בארה"ב 0.3, ברוסיה 0.14, בקנדה 0.12, בסין 0.07 ובעולם כולו 0.04 איש על כל 100 נפש.

חיסון לקורונה עובדי הוראה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד