י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פעוטות נפגעו ממכת"זית

עימותים ועצורים בהפגנה סוערת על מות הנער אהוביה סנדק ז"ל

לפחות  בני אדם נעצרו עד כה במחאה המתקיימת סמוך למטה הארצי בירושלים בעקבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל |  לטענת המשטרה כ-11 שוטרים נפצעו כתוצאה מאבנים וחפצים שהושלכו אל עבר הכוחות | המפגינים קוראים לשר לביטחון פנים להקים ועדת חקירה חיצונית

עימותים ועצורים בהפגנה סוערת על מות הנער אהוביה סנדק ז"ל
ההפגנה הערב בירושלים צילום: דוברות המשטרה

מאות פעילי ימין מפגינים בשעה זו (מוצ"ש) במחאה המתקיימת מול המטה הארצי של המשטרה בירושלים בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בשבוע שעבר במהלך מרדף משטרתי. המפגינים קוראים לשר אמיר אוחנה להקים ועדת חקירה חיצונית לחקירת התנהלות ימ"ר ש"י במקרה.

שוטר שנפצע בהפגנה\\צילום: דוברות המשטרה

המפגינים הצליחו לחסום את צירי התנועה ואת מסלול הרכבת הקלה. כוחות המשטרה פועלים במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. המפגינים טוענים כי המשטרה מפעילה כוח רב. במהלך ההפגנה דווח על פעוטות שנפגעו כתוצאה מפעילות המכת"זית.

עד כה לפחות עשרה מפגינים נעצרו ועל פי המשטרה 11 שוטרים נפצעו בעימותים. "כוחות המשטרה ממשיכים גם בשעה זאת בפעילותם בעקבות מחאה אלימה סמוך למטה הארצי בה מאות מפגינים מפרים את הסדר תוך חסימת צירי התנועה וציר הרכבת הקלה לפרקים, יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה במקום", נמסר מהמשטרה.

במשטרה הסבירו את התקרית בה נפגעו ילדים מהמכת"זית ואמרו כי אחד המפגינים נעמד יחד עם עגלה ובה תינוק אל מול המכת"זית ולא נענה לקריאת השוטרים לזוז מדרכה. "בשל הסיכון במעשיו, בדגש לתינוק שבעגלה. לאחר שלא נענה מספר פעמים, הוא נעצר והתינוק הועבר לאימו שנכחה במקום", נמסר.

בתוך כך, חה"כ יצחק פינדרוס הגיע בסוף השבוע לביתם של משפחת הנער אהוביה סנדק ז"ל ביישוב בת עין. ח"כ פינדרוס ביציאתו מניחום האבלים קרא לחקירת המקרה ע"י גוף חיצוני: "מה שהיה שם על הכביש זה פשע שצריך להיחקר ולהיבדק ע"י גוף חיצוני, ולא ע"י מי שאמון על עצמו. זה לא קורה בשום מקום בעולם שגוף בודק את עצמו, צריך גוף חיצוני שיבדוק בדיוק מה היה שם, זה קודם כל".

עוד הוסיף כי פינדרוס כי "צריך לדעת שדם יהודי לא הולך לשווא, דם יהודי צריך ליישב את הארץ, לחזק את הארץ ולבנות את ארץ ישראל".  

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' העביר בשבוע שעבר ביקורת חריפה מעל דוכן הכנס על התנהלות ימ"ר ש"י "המקרה הוא אירוע טרגי וחמור מאד עם תוצאה בלתי מתקבלת על הדעת שחייב להיחקר".

 

הפגנה המרכז הארצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד