י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מאורגנים ומאומנים היטב"

'ניאו-נאצים' הובילו את מחאת נגיף הקורונה בגרמניה

לטענת מומחים בגרמניה, ההפגנות האלימות נגד הגבלות הקורונה שמתרכזות בעיקר בעיר לייפציג, נערכות ומאורגנות על-ידי ניאו-נאצים שנותרו ללא מגרשי הכדורגל ומנצלים את זמנם להתעמת עם שוטרים. "החוליגנים האלה הם ניאו נאצים לוחמניים המספקים את הכוח לצעדות האלה"

'ניאו-נאצים' הובילו את מחאת נגיף הקורונה בגרמניה
צעדת ניאו נאצים בהונגריה צילום: צילומסך

בהפגנות נגד הסגר בגרמניה, מאות מפגינים ניאו נאצים התעמתו עם שוטרים. מדובר בחוליגנים אוהדי כדורגל שכעת, עם קיון המשחקים ללא קהל, נשארו עם המון זמן פנוי ומנצלים זאת להתקוטט עם המשטרה. 

החוליגנים נלחמים במשטרה ונאבקים נגד מגבלות הקורונה, למרות שגרמניה מתמודדת עם מאות מתים ביום מהנגיף. מבחינתם, הסגר הוא אמצעי דיכוי ושליטה, והם לא בוחלים בשום דבר: באמצעות כלי נשק, תרסיסי פלפל, פירוטכניקה מאיימת ואגרופנים, הם נלחמים בשוטרים, במיוחד בעיר לייפציג.

"החוליגנים האלה הם ניאו נאצים לוחמניים המספקים את הכוח לצעדות האלה", אמר רוברט קלאוס, חוקר וסופר המתמחה בקיצוניות ימנית, שהיה עד לאירועים בלייפציג ממקור ראשון. "הם לא כותבים את הנאומים, הם לא מאיישים את הנהגת המחאות, הם שם כדי לעזור למפגינים לפרוץ את קווי המשטרה".

קלאוס מעריך כי בלייפציג נכחו כ-400 חוליגנים, רבים לבושים בסמלים המקשרים אותם למועדוני כדורגל גרמניים שונים. "כשאנחנו מדברים על 'חוליגנים', אנשים חושבים לעתים קרובות שאנחנו מדברים על אוהדי כדורגל, אבל אני לא חושב שזה כל כך חשוב כאן", אמר קלאוס. "מה שאנחנו מדברים עליו הוא הצלבה מאוד ספציפית בין ניאו נאצים לוחמניים לדמות החוליגן.

"אנשים לוקחים חלק בספורט קרבי מכל מיני סיבות: ספורט, ירידה במשקל, הגנה עצמית, כושר. אבל עבור ניאו-נאצים מיליטנטים, מדובר באימונים לאלימות פוליטית וקרבות רחוב. זה מה שראינו בלייפציג, כמה מאות לוחמים מנוסים מאורגנים היטב, מאומנים היטב".

"קיצוני ימין חולמים על קריסת הדמוקרטיה הליברלית", אמר. "עם זאת, הם יודעים שהם לא יכולים להשיג זאת בעצמם, ולכן הם נצמדים לתנועות שחולקות את האידיאולוגיה החברתית שלהם. הם מנסים להקצין עוד יותר את אותן תנועות ולעודד סכסוך חברתי על מנת להביא למצב בו המדינה כבר לא מסוגלת להגן על מיעוטים".

ניאו נאצים קורונה אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד