י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מצטרפים לראשי המועצות

עשרות רבנים בפנייה לאוחנה: הקם ועדת בדיקה חיצונית

האירוע הטראגי בו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי מסרב לרדת מסדר היום, לאחר פניית ראשי המועצות מגיע מכתב הרבנים "אלפי אירועים לאומניים ופליליים הפוגעים במתיישבים ובכוחות צה"ל אינם מטופלים כלל, לעומת משאבים אדירים המושקעים בקבוצה קטנה של נערים"

עשרות רבנים בפנייה לאוחנה: הקם ועדת בדיקה חיצונית
שוטרים בזירת התאונה בבנימין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עשרות רבנים, ביניהם רבני ערים וראשי ישיבות, יצאו בקריאה לשר אמיר אוחנה להקים ועדת חקירה חיצונית לחקור את אירוע הטרגדיה בו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל כמו גם את הנהלים של המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י.

במכתבם כתבו הרבנים כי הם "כואבים את האירוע המזעזע בו נהרג הנער היקר אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי שהסתיים בתאונה קשה. מדובר באירוע חמור ביותר, כואב וחסר תקדים. אנו חוששים מתהום שעלולה להיפער בין משטרת ישראל ובין חלקים גדולים בציבור, בדגש על בני הנוער, בעקבות הטרגדיה הזו."

עוד הוסיפו הרבנים "מוקצים משאבים אדירים לטיפול בקבוצה קטנה של נערים בני ההתיישבות, בעוד אלפי אירועים לאומניים ופליליים הפוגעים במתיישבים ובכוחות צה"ל אינם מטופלים כלל".

לסיום קראו להקים ועדת בדיקה חיצונית "יש חשיבות גדולה ביותר להשיב את האמון. אין דרך אחרת לעשות זאת מלבד הקמת ועדת חקירה חיצונית. ועדת בדיקה משטרתית, או בדיקה נקודתית של מח"ש, אף שהן חשובות, לא ישיבו את אמון הציבור, והנזק הוא של כולנו. אנו פונים אליך להפעיל את סמכותך כשר לביטחון הפנים ולהקים ועדת חקירה חיצונית לבדיקת הנהלים של המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י."

מכתב הרבנים מצטרף למכתב ראשי המועצות ביו"ש שקראו אף הם להקמת ועדת בדיקה חיצונית למקרה הקשה ולמפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י.

אהוביה סנדק מכתב הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד