כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הצביעו נגד עמדת הממשלה

יו"ר ועדת החינוך: קיבלתי איומים ושיחות הפחדה • צפו

בפתח הישיבה בוועדת החינוך הבוקר חשף יו"ר הועדה חבר הכנסת רם שפע כי קיבל איומים ושיחות הפחדה טרם ישיבת הוועדה. "הילדים שיושבים בבית כל היום משלמים מחיר כבד מדי" • לאחר הצבעה סוערת חברי ועדת החינוך הצביעו נגד תקנות הממשלה

יו"ר ועדת החינוך: קיבלתי איומים ושיחות הפחדה • צפו
ח"כ רם שפע נואם במליאה צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חברי ועדת החינוך הצביעו הבוקר (ראשון) נגד תקנות הממשלה שהתקבלו כחלק מההגבלות לקראת הסגר השלישי שייכנס לתוקפו הערב בשעה 17:00, בניגוד להחלטת הממשלה, חברי הוועדה הצביעו כי תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בבתי הספר במהלך תקופת הסגר.

יו"ר הועדה ח"כ רם שפע אמר בפתח הדיון: "בסוף השבוע האחרון הממשלה קיבלה החלטה על סגר שלישי ואחת המשמעויות שלו היא סגירה מסוימת של מערכת החינוך. ועדת החינוך הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור על פיו אם נגיע לסגר שלישי מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה. אני שמח שמשרד החינוך והממשלה הבינו שלפחות את הגנים ישאירו, אבל מבחינתי זה ממש לא מספק ואין שום סיבה שילדי ה' עד י' יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות. השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה - אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לקבל מענה חינוכי לה' עד י'". ח"כ שפע סיפר שקיבל שיחות הפחדה מגופים מסוימים לבל יגרום לפתיחת מערכת החינוך. לדבריו, הילדים שנמצאים בבית מול הזום במשך יום שלם משלמים מחיר כבד מדי ואין סיבה לכך.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף הוסיף ואמר, "אני פונה אליכם בשם מיליון וחצי הורים. זה הזמן לעצור את התקנות הנוראיות האלה ולהחזיר את התלמידים ללמידה כפי שהייתה עד עכשיו. עם נתונים כמו שהוצגו ע"י משרד החינוך לא סוגרים מערכת חינוך, אין לזה שום הצדקה.

"ילדים הם לא אמצעי ליצירת אווירה כפי שהציע סגן שר הבריאות. הנתונים על אובדנות, סמים, אלכוהול והפגיעה בנוער הם בלי נתפסים ובלתי נסבלים. מספר התלמידים המאומתים בשכבת ב' עומד על 431 לעומת 429 בשכבת ח'. אין הבדלים משמעותיים בין השכבות. רק 4% מההדבקות התקיימו בבתי הספר לפי משרד החינוך, רק 1.5% מהמגעים עם חולה מאומת בבתי הספר מובילים להדבקה, לעומת עליה של 41% בפניות מצוקה של בני נוער לעמותת עלם, יש עליה של פי 4.4 בפניות עקב מצוקה ודיכאון - עם נתונים כאלו לא סוגרים מוסדות חינוך ירוקים או צהובים" הוסיף שיף. 

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: דרשה בדיון לחסן את כל המורים. "לא יעלה על הדעת שעובדי ההוראה שנמצאים בקו החזית לא יחוסנו. חסנו קודם כל את מי שעובד, גנים עד ד', ו- יא' ויב'. חסנו באופן מידי את המורים האלה, כשיהיו חיסונים לכולם תפעילו את כל מערכת החינוך. המורים נמצאים בפחדים איומים. תקדישו יומיים לחיסונים ואל תשלחו אותם לקופות חולים כדי שיעמדו שעות בתור אחרי שמסיימים את הלימודים, הקצו להם מקומות יעודיים לחיסונים". עוד אמרה - הנחיתי את היועצים המשפטיים שלנו להכריז סכסוך עבודה. "לא נפקיר את המורים".

במהלך הדיון זעקה חברת הכנסת קטי שטרית כי היא כועסת על שר הבריאות מהמפלגה שלה שאינו מחריג את הפסיכולוגים מההגבלות, "הגשתי שאילתה בנושא" הצהירה שטרית, ועם תחילת ההצבעה הודיעה שטרית בסיפוק לחברי הוועדה כי שר הבריאות נענה לבקשתה והחריג גם את הפסיכולוגים.

ועדת החינוך קורונה רם שפע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד