י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרכון ירוק

דרכון ירוק – כל מה שצריך לדעת

מי יקבל דרכון ירוק? לכמה זמן הוא יהיה תקף? מהי אפליקציית הדרכון הירוק? כל מה שצריך לדעת- צייד הטיסות

דרכון ירוק – כל מה שצריך לדעת
pixabye צילום: pixabye

לאחרונה פורסם נושא "הדרכון הירוק". תוכנית הדרכון הירוק של משרד הבריאות במסגרתה יחולקו תעודות מעבר לאזרחים שיחוסנו מקורונה. התוכנית נועדה גם להיטיב עם האזרחים שיסכימו ל התחסן, גם להקל על מערכת הבריאות וגם להניע מחדש את התיירות.

חשוב לציין שאלו הפרטים הידועים לנו כרגע,ויכולים להשתנות.

מי יקבל דרכון ירוק?

בגדול,כל מי שיש לו נוגדנים לנגיף קורונה. מי שיתחסן לקורונה יקבל את הדרכון,שבועיים אחרי קבלת מנת החיסון השניה. לפי נתוני ישראל היום,גם מחלימים מקורונה יהיו זכאים לדרכון הירוק.

מה היא אפליקציית הדרכון הירוק?

בתחילת ינואר צפוי להתחיל פיילוט הדרכון הירוק.האפליקציה תציג בעלי דרכון ירוק:מתחסנים שקיבלנו את המנה השניה,מחלימים מקורונה,ומי שקיבל תוצאת בדיקת קורונה שלילית ב 72 השעות האחרונות.בסיום הפיילוט,יעלה לכל אחד קוד QR ייחודי אשר יציג את הנתונים המלאים,ויעזור לשימושים נוספים.

לכמה זמן תקף הדרכון הירוק?

ככל הנראה לדרכון הירוק יהיה תוקף של שנה למתחסנים.נראה שגם למחלימים מקורונה יהיה הדרכון בתוקף למשך 12 חודשים. וכמובן לנבדקים שליליים יהיה הדרכון הירוק בתוקף ל 72 שעות-מה שיאפשר מעבר חופשי באיים הירוקים.

מה לגבי ילדים?

ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 שאינם יכולים להתחסן, יוכלו לקבל תו מעבר רק אם הם רשומים במשרד הבריאות כמחלימים או כאלה שביצעו בדיקה ונמצאו שליליים. הילדים יוכלו לקבל תו מעבר באמצעות ההורים אם הם רשומים בתעודת הזהות שלה ההורים.

שר המודיעין אלי כהן, יוזם המהלך: "מדובר בבשורה חשובה לעסקים וזרז משמעותי לחזרה לשגרה. אפליקציית הדרכון הבריאותי היא מהלך חיוני לכלכלה, לפתיחת העסקים ולחזרה מהירה לשגרה, והיא תהיה תמריץ חשוב להתחסן. השימוש באפליקציה יאפשר את פתיחתם של מתחמי הבילוי, התיירות והפנאי".

צייד הטיסות

 

קורונה חיסון לקורונה צייד הטיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד