י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ויחזור לתלמודו"

בני ברק: 'הפלג' מפגינים על מעצר העריק: כביש 4 נחסם לתנועה

בעקבות הפגנות הפלג בבני ברק במחאה על המשך מעצרו של תלמיד הישיבה שכנא רוטנברג בשבוע שעבר, לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס, נחסמו הכניסות לעיר בני ברק. גם כביש 4 נחסם לתנועה

בני ברק: 'הפלג' מפגינים על מעצר העריק: כביש 4 נחסם לתנועה
הפלג מפגינים בכניסה לבני ברק צילום: בחדרי חרדים

מאות מאנשי 'הפלג הירושלמי' הפגינו הערב (ראשון) בכביש 4 ביציאה מהעיר בני ברק במחאה על המשך מעצרו של תלמיד הישיבה שכנא רוטנברג בשבוע שעבר, לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס.

בעקבות זעם התושבים, ב'פלג הירושלמי' האשימו את המשטרה ב"ההענשה הכוללת של כל תושבי העיר, כחלק ממאבק נבזי של משטרת ישראל על התודעה הציבורית נגד הפלג הירושלמי".

עד כה עצרה המשטרה 13 מפגינים שחסמו את צירי התנועה והפרו את הסדר הציבורי. על פי המשטרה, שוטר נפצע בפניו כתוצאה מיידוי אבנים ונדרש לקבל טיפול רפואי במקום. לאחר מספר שעות, הודיעו ב'פלג' על סיום ההפגנה.

הפגנת הפלג בכביש 4

גורמים בתנועת בני תורה טענו כי המשטרה מנסה להשניא את המפגינים בקרב תושבי העיר. "במקום לנרמל את הטיפול במפגינים (לפחות כמו בבלפור), וליישם בשטח את הביקורת החריפה שהוטחה לעברם בהפגנה האחרונה שהתקיימה בירושלים, הם בוחרים לנקוט בדרך בריונית ולקחת את כל תושבי העיר כבני ערובה - בניסיון ליצור זעם בקרב התושבים ולקבל רוח גבית להמשך הפעילות האלימה נגד המפגינים", נמסר.

הפגנת הפלג בבני ברק. צילום: שמעון ברוך ידיעות מהשטח

בהודעת 'הפלג הירושלמי' שפורסמה אתמול, נכתב כי "בעקבות המשך מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה הבחור החשוב שכנא רוטנברג, הורו גדולי התורה להמשיך ולהרעיש עולם ומלואו".

"לאור התנהלות המשטרה בהפגנה האחרונה בירושלים", כתבו מארגני המחאה, "ולאור ההתנהלות המשטרתית במחאות שהתקיימו בעבר בבני ברק, שהסתיימו בפציעות קשות של מפגינים ובאין ספור מעצרים ברוטאליים, - ייצאו המונים, תלמידי ישיבות ואברכי הכוללים, מכל חלקי הארץ - כדי להשתתף במחאה חסרת הפשרות ! אנו דוחים ומגנים את אלימות המשטרה, ומודיעים כי האלימות תיתקל ברוחם האיתנה של בחורי ישראל היקרים".

מהמשטרה נמסר כי שוטרי התנועה ממשיכים גם בשעה זו לכוון את תנועת כלי הרכב לצירים עוקפים בשל עומסי תנועה שנגרמו מהמחאה וציבור הנהגים מתבקש לפי שעה לנוע בצירים חלופיים.

"במשטרה רואים בחומרה כל הפרת סדר ופגיעה בשוטרים ותמשיך לפעול בנחישות כנגד פורעי החוק הנוהגים באלימות", נמסר

מוקדם יותר חסמה המשטרה את כל הצירים המובילים אל העיר בני ברק בניסיון למנוע את הגעת המפגינים.

הפלג הירושלמי עריק חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד