ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הסקר הגדול לחג: איפה הכי זול? • פרויקט מיוחד

צוות 'בחדרי חרדים' יצא למרכולים הגדולים בב"ב, עם רשימת קניות פסחית ובה 46 מוצרים • סקרנו 3 רשתות הממוקמות בסמיכות מקום • התוצאות מפתיעות: פערים של למעלה מ10%, בין הרשתות • בפנים: הקבלות והתוצאות המפתיעות

עושים קניות. תמונת אילוסטרציה: מנח זרקא
עושים קניות. תמונת אילוסטרציה: מנח זרקא

ערב חג הפסח, הרחובות נראים ככורת דבורים גדולה. אלפי אנשים גודשים את החנויות במרדף אחר הזמן, שיסתיים רק לאחר הישיבה סביב שולחן הסדר, וגם אז רק מחוסר ברירה. עד אז כולם בקדחת קניות. כל מי שמסתובב בשווקים, בטוח כי בעלי המרכולים והחנויות החליטו לחלק את הסחורות בחינם לרגל החג והמצב הכלכלי הקשה.

חלק ניכר מהזמן המוקדש לקניות, עובר בהשוואת מחירים. מפה לאוזן עוברות השמועות, איפה ניתן לקנות במחיר הכי זול את צורכי החג, וכאמור, המצב הכלכלי, הפך את נושא ההשוואה לספורט לאומי.

לקראת חג הפסח, יצא אתר 'בחדרי חרדים' לסקר סל המזון המקיף ביותר שנערך בציבור החרדי. לטובת הגולשים ולשם האיזון ערכנו את הסקר באותו יום, כמעט באותה שעה, בשלושה מרכולים גדולים המשמשים אלפי צרכנים בעיר בני ברק. היה זה פרויקט לא קל. הדוחק והלחץ בסניפים, התורים בקופות, ועייפות הסדרנים, איימו להכריע אותנו עוד לפני שהתחלנו במשימה. אך חזקה עלינו מצוות העורך: תחזרו עם שלוש חשבוניות, עם אותם מוצרים, ותגידו לעזעזל, מי הכי זול.

צוות האתר הסתובב בשלושת רשתות השיווק הגדולות בבני ברק, נטול סטיגמות ודעות קדומות, וערך מסע קניות פסחי זהה לחלוטין (46 מוצרים) ברשתות 'יש' 'שפע שוק' ו'בר כל', ותאמינו או לא, חזרנו ממסע הקניות כשכל אחד מהחברים, מחזיק בקבלה עליה רשום סכום שונה לגמרי.

נראה שלושת הרשתות הנמצאות במשולש הצפוף של רחובות אהרונוביץ, השלושה ואז"ר, לא עושות חשבון. האזור הנחשב כפינת הקניות הלוהטת של בני ברק, אמורה הייתה להוביל לתחרות מחירים עזה, מה שממש לא קורה בשטח.

בסקר שלפניכם תמצאו פערי מחירים של למעלה מעשרה אחוזים (!) בין הרשתות. הפערים הגדולים בין הרשתות הנמצאות בסמיכות אחת לשניה, הפתיעו אותנו בגדול. חשבנו, שנמצא תחרות עזה, מחירים תואמים, שירות v.i.p, ודיילים חייכניים. לעומת זאת מצאנו סניפים מפוצצים, ופערי מחירים משמעותיים. הופתענו ובגדול.

וזהו סיכום הקנייה: ברשת 'שפע שוק' שילמנו 631.81 שקלים, ברשת 'יש' שילמנו 689.55 , וברשת 'בר כל' שילמנו 703.47 .

מניתוח לאחוזים מתברר, כי הפער בין 'שפע שוק' ל'יש' עומד על 8.4% לטובתה של הראשונה, ואילו בינה לבין 'בר כל' נפתח פער משמעותי של 10.2%. למי שמשחק האחוזים אינו ברור די הצורך, הרי שקנייה ברשת 'שפע שוק' הסתכמה ב-57.74 שקלים פחות מב'יש', וב-71.66שקלים פחות מב'בר כל'.
אתם מוזמנים לבדוק.

השוואת המחירים, בצירוף החשבוניות, לפניכם:

(היות ובקנייה ברשת 'יש' נשמטו 3 מוצרים מהסל, הושלמה קנייתם בנפרד. המחיר המסכם כולל את מחיר הסל כולו).


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד