י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"ערביי ישראל יהיו איתי"

נסראללה חושש: ישראל ובנות בריתה פועלות לחסל אותי

מזכ"ל חיזבאללה טוען כי ישראל קיבלה הוראה מארה"ב ומסעודיה לחסל אותו ולדבריו: "‏אי אפשר לחזות דבר עם אדם כמו טראמפ שיש לו שיגעון גדלות ועכשיו הוא כועס. אין מידע מדויק על מהלך אמריקני וישראלי, אלא רק הערכות"

נסראללה חושש: ישראל ובנות בריתה פועלות לחסל אותי
חסאן נסראללה בראיון צילום: צילומסך

בראיון שהעניק היום (ראשון) מזכ"ל חיזבאללה, חסאן נסראללה, הוא אמר כי לפי המידע שבידיו, יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, ביקש מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לחסל אותו וארה"ב העבירה את הכדור לישראל. "בהסתמך על המידע הזה אנחנו מתנהלים בשנים האחרונות" הוסיף נסראללה. ‏

על קאסם סולימאני אמר נסראללה: "לפני החיסול שלו דאגתי מאוד. הזהרתי אותו פעם אחר פעם בביקורים שלו".

כן אמר בראיון שציטוטים ממנו הובאו על ידי העיתונאי רועי קייס בכאן 11, כי חיזבאללה קיבל בעבר מסוריה טילי נ"ט מסוג "קורנט", שנקנו על ידי המדינה מרוסיה, ובהם השתמש ארגון הטרור במלחמת לבנון השניה. לדבריו, את הטילים האלה ביקש מפקד משמרות המהפכה הקודם, קאסם סולימאני, להעביר לידי ארגוני הטרור בעזה - לחמאס ולג'יהאד.

נסראללה הוסיף וסיפר עוד כי לאחר דרישתו של סולימאני, הוא ראה לנכון לבקש "מתוך נימוס" רשות מנשיא סוריה בשאר אסד, לבצע את ההעברה, וזה אישר את המהלך. נסראללה הוסיף כי בחיזבאללה צפו שהרוסים יכעסו מכך שטילי הנ"ט שמכרו לסורים הגיעו לבסוף לידי ארגון הטרור, אך לדבריו התגובה הייתה הפוכה "והרוסים שמחו מאד על 'הפרסומת' שהדבר עשה לאמל''ח".

לגבי ישראל, התרברב נסראללה: "נראה שישראל מודאגת בגבול ועומדת על רגל וחצי". לגבי טראמפ אמר נסראללה: "‏אי אפשר לחזות דבר עם אדם כמו טראמפ שיש לו שיגעון גדלות ועכשיו הוא כועס. אין מידע מדויק על מהלך אמריקני וישראלי, אלא רק הערכות. על ציר ההתנגדות להתנהג בזהירות ולא להיגרר לעימות לא מחושב בעיתוי של האויבים. עימות יהיה, אבל צריך שיקרה בעיתוי שלנו".

מזכ"ל ארגון הטרור העביר מסר לערביי ישראל: "אני מעריך שבמלחמה עתידית לבבותיהם יהיו איתנו", מפני, שלדבריו, אלה מצפים "לכל הזדמנות שתוכל לשנות את המשוואות באזור לטובת שחרור פלסטין".

עוד הוסיף נסראללה ואמר: "אנחנו לא מבקשים מערביי ישראל כלום. הם מעריכים את התנאים ואת המצב. הם אחינו ואנחנו יודעים שהם מצפים ליום שבו פלסטין תחזור להיות מהים והנהר. זה לפחות מה שאנחנו שומעים מהם בתקשורת וברשתות החברתיות, ‏במלחמת לבנון השנייה נפלו טילים על עכו. למרבה הצער זה פגע בבית של ערביי ישראל. זה השפיע עליי מאוד. גם בנצרת. ייתכן שהיה הרוג, שני הרוגים ופצועים. אני התנצלתי בפניהם ובפני כל ערביי ישראל".

לדבריו, "אני לא מכנה אותם ערביי 48, אלא פלסטיניי 48, ‏אמרתי שאנחנו מוכנים לשלם את הפיצוי והתגובה הייתה מצוינת. היו אמרו שנפגיז אפילו שזה ייפול על הבתים אבל אל תפסיק. אני מתאר לעצמי שבמלחמה הבאה שהלבבות של ערביי ישראל יהיו עמנו. הם מצפים לכל תקווה, פער והזדמנות שתשנה את מאזן הכוחות לכיוון של שחרור פלסטין".

חסן נסראללה חיזבאללה קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד