י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פטירתה של האם לשניים

הרב זעק בהלוויה: "התפללי על הגוזלים הקטנים"

המונים מבני הקהילה החרדית בבואנוס איירס, יצאו ללוות למנוחות את מרת רחל הודיה בהר ע"ה, יולדת טריה שהלכה לעולמה בהותירה שני יתומים קטנים. הגר"ש הוסני ספד לה מרורים ועמד על מעלותיה הרבות • צפו

הרב זעק בהלוויה: "התפללי על הגוזלים הקטנים"
הלווית הגב' רחל הודיה בהר ע"ה בארגנטינה צילום: באדיבות המצלם

הקהילה החרדית בבואנוס איירס, ארגנטינה, יצאה אתמול (ראשון) ללוות למנוחות את מרת רחל הודיה בהר ע"ה, בת ה-24, אם לתינוקת בת שנה ובן שילדה בשבת בבוקר, שנפטרה בפתאומיות לאחר שלקתה בדום לב, שעות לאחר הלידה.

הגאון רבי שאול הוסני, רבה של קהילת 'מקור חיים' וממקימי עולם התשובה בארגנטינה, ספד לאם הצעירה בבכי מרורים, כשהקהל מסביב גועה אחריו בבכי חסר מעצורים, בעקבות הטרגדיה הנוראה.

"מה נדבר ומה נאמר, מורי ורבותי", פתח הגר"ש את דבריו, על שלושה דברים העולם עומד, על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים. מקודם דוד שלך אמר, ואנו היינו עדים לכך, כמה נלחמת והתאמצת בכדי לזכות לבעל תלמיד חכם, היית בת של תלמיד חכם, ורצית שגם יהיה לידך תלמיד חכם. ברוך ה' זכית לתורה".

"בנוסף היית ליד אמא שלך שהיא בעלת חסד, ואת בעצמך היית בעלת חסד", הפליג הרב בשבחה של המנוחה, "היה לך גם את המעלה השנייה של גמילות חסדים, עכשיו אנחנו מבקשים ממך על המעלה השלישית, מעלת העבודה, חסר לנו את התפילה, בבקשה תעלי למעלה ותתפללי על כולנו, על בעלך, על ההורים שלך, על החמים, על אחים שלך, ובמיוחד תתפללי על שני הגוזלים שהשארת כאן, תתפללי עליהם, תבקשי על כולנו", אמר הרב כשקולו נשנק והקהל אחריו.

"ותצא אש ומצאה קוצים, ותאכל את הגדיש" וגו', השם לקח את השושנה, השם לקח מהעולם הזה את הפרח, ונשארנו אנחנו הקוצים. תתפללי על כולם ויאמר די לצרותינו, ובילע המוות לנצח ומחה השם דמעה מעל כל פנים ונאמר אמן", סיכם רב הקהילה.

רחל הודיה ע"ה ילדה בשעה 10:30 בבוקר יום השבת את בנה השני, אך בצהריים החמיר מצבה והיא הוכנסה לטיפול נמרץ, לפנות בוקר השיבה את נשמתה לבוראה.

כל בני המשפחה התאספה בדאגה מחוץ לחדרה בבית החולים וקיוו לנס, אך נגזרה הגזירה. הקהילה החרדית המקומית יחד עם הקהילה החרדית יוצאי ארגנטינה המתגוררים בישראל המומים ומבכים את לכתה בטרם עת.

הלוויתה יצאה מישיבת 'חכם ניסים כהן' ברובע אונסה, ומשם הגיעה לקהילת 'אור תורה' ברובע ברקס. היא נטמנה בבית העלמין "אייסה" שבסודאדלה.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

בואנוס איירס חרדים ארגנטינה מסע הלוויה הרב שאול הוסני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד