י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נפלו פגמים משמעותיים"

מבוכה למשרד לשירותי דת: המשנה ליועמ"ש מבטל שורת מינויים

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, קובע בחוות דעת משפטית כי שורת המינויים במועצות הדתיות, נעשו על ידי השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן בניגוד להוראות ובהליך 'מזורז וחטוף' | "בהליך המינוי נפלו פגמים משמעותיים שיורדים לשורשו של הליך. מינויים אלה נעשו בניגוד להוראות הדין, בהליך מזורז וחטוף - מבלי שנעשתה עבודה מקצועית"

מבוכה למשרד לשירותי דת: המשנה ליועמ"ש מבטל שורת מינויים
השר יעקב אביטן צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

פחות משבוע לאחר שהשר לשירותי דת הרב יעקב אביטן חתם על מינויים בשורת מועצות דתיות ברחבי הארץ, המשנה ליועץ המשפטי הממשלה רז נזרי הורה לבטלם לאחר שקבע כי "בהליך המינוי נפלו פגמים משמעותיים" - כך עולה ממכתב ששוגר לשר אביטן על ידי משרד המשפטים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שנתיים לאחר הבחירות המוניציפליות, ובתום שנה וחצי של טלטלות וזעזועים במערכת הפוליטית, מרבית המועצות הדתיות  ברחבי הארץ נכנסו  לסערה, לאחר שפקעו הסמכויות של הממונים בהן.

חוק המועצות הדתיות קובע כי שנה מתום הבחירות המוניציפליות יש למנות מועצות דתיות, כשעל המינויים חותם השר לשירותי דת, דבר שעל פניו מתאפשר בזמן של ממשלת מעבר. אלא, שבשבוע שעבר, ביום פיזור הכנסת ה-23, חתם השר לשירותי דת על שורת מינויים במועצות הדתיות.

במכתב בהול ששיגר אמש (ראשון) המשנה ליועמ"ש רז נזרי לשר הרב יעקב אביטן, הוא קובע כי דינם של המינויים להתבטל מפני שהם נעשו בניגוד להוראות הדין "נודע לנו כי ביום 22.12.20, שעות בודדות לפני פיזור הכנסת ויציאה לבחירות, חתם כבודו על עשרות מינויים של ממונים והרכבים למועצות דתיות רבות בכל רחבי הארץ".

המכתב עוסק במינויים למועצות דתיות – באשדוד, בני ברק, גני תקווה, קריית מלאכי, קריית שמונה, רמת השרון, שדות דן, שדרות ואופקים, ולממונים בבנימינה, יהוד, כוכב יאיר, מבשרת ציון, מזכרת בתיה, עמק יזרעאל ועפולה.

"לצערנו", נאמר במכתב החריף ששיגר המשנה ליועמ"ש,  בהחלטת השר ובהליך המינוי נפלו פגמים משמעותיים שיורדים לשורשו של הליך. מינויים אלה נעשו בניגוד להוראות הדין, בהליך מזורז וחטוף, מבלי שנעשתה עבודה מקצועית, בלי שנתקבלו חוות הדעת הנדרשות לפי הדין
ומבלי שהתקבלה תשתית עובדתית מינימלית או למצער מספקת ביחס למינויים אלה".

"לפיכך", מוסיף היועמ"ש, "החלטת השר לעניין המינויים חורגת מגבולות הדין, ודינם של המינויים שנעשו לפי החלטה זו הוא בטלות מעיקרא".

 

 

 

מועצה דתית מינויים המשרד לשירותי דת שר הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד