י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתפשטת בהודו ואוסטרליה

התגלתה מוטציה נוספת: קטלנית ועמידה בפני נוגדנים

בעוד השלכותיה של המוטציה הבריטית מתבררים, בשעות האחרונות, מדווח כי התגלתה מוטציה קטלנית חדשה שמתפשטת בהודו ובאוסטרליה ותוקפת גם מי שכבר פיתח נוגדנים לקורונה 

התגלתה מוטציה נוספת: קטלנית ועמידה בפני נוגדנים
אילוסטרציה צילום: unsplash

רק לפני מספר ימים נשם העולם לרווחה כשהתברר שהחיסונים יעילים גם נגד המוטציה הבריטית של הקורונה, וכעת מתברר כי ישנה מוטציה נוספת המדביקה גם מי שכבר פיתח נוגדנים.

על פי מחקר שפורסם בהודו, לפחות 19 מוטציות של נגיף הקורונה התפתחו במדינה חודשים האחרונים. משרד הבריאות ההודי הודיע כי אחת המוטציות הנקראת N440K, הדביקה מחדש עובדת בריאות צעירה בצפון המדינה למרות שכבר נדבקה בעבר בנגיף.

החוקרים אספו נתונים מתוך 265,079 רצפי די.אנ.איי. ממאגר מידע גלובלי, בנוסף ל-1,154 רצפים אותם חקרו במעבדות וגילו 120 מקרים של מוטציות שהצליחו "להתחמק" מהמערכת החיסונית של הנדבקים. "ניתוח הנתונים שלנו מראה שמספר המוטציות הקשורות לכך זינקו משמעותית בקהילות ברחבי העולם", כתבו החוקרים.

לפי המחקר, ה-N440K נמצא ב-2.1% מסך רצפי הדי.אנ.איי. בהודו. הנתון גבוה ביותר במדינת אנדרה פראדש שבדרום הודו, שם המוטציה נמצאה ב-33.8% מ-272 רצפי הדי.אנ.איי. שנבדקו. צוות החוקרים מצא גם 24 מקרים של המוטציה בכמעט 70% מרצפי הדי.אנ.איי. שנבדקו שהגיעו מאוסטרליה. 

וינוד סקאריה, אחת החוקרות בצוות המחקר, הסבירה לעיתון ההודי "הפרינט" איך יכול להיות שהמוטציה עמידה בפני הנוגדנים ואמרה כי "הגוף שלנו מייצר מספר של נוגדנים לווירוס, כך שמוטציה אחת עשויה שלא לחמוק לחלוטין מכל הנוגדנים".

קורונה הודו המוטציה הבריטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד