י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יהדות התורה המפולגת

קרבות החרדים: מקורבי גפני מתעקשים; זו האסטרטגיה של ליצמן

בעוד בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, רשימת יהדוה"ת הוגשה בזמן ולא בדקה ה-90 כהרגלה רבות בשנים, אלא שהפעם נראה כי הקרבות הפנימיים לא יוכרעו עד הרגע האחרון. בעוד בין ליצמן לגפני נרקמים הסכמים, פרוש ואייכלר ממשיכים להיאבק וזוכים להתעלמות משני המנהיגים

קרבות החרדים: מקורבי גפני מתעקשים; זו האסטרטגיה של ליצמן
ליצמן וגפני במליאת הכנסת צילום: בחדרי חרדים

יהדות התורה סוערת וגועשת בכמה חזיתות כשהדד ליין יהיה מועד הגשת הרשימות בעוד כחודש - 45 ימים לפני יום הבחירות, הקרב על ועדת הכספים נראה לקראת סיכומים בין ראשי המפלגה משה גפני ויעקב ליצמן, ואילו השר ליצמן מגבש אסטרטגיה במלחמה מול מאיר פרוש וישראל אייכלר.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ב'דגל התורה' הודיעו כי הם מסרבים להחליף את סדר הרשימה ובחירת התפקידים (אגודה אמורים לבחור תפקיד ראשון ואילו דגל יוצבו במקום הראשון), כאשר גפני הבהיר אתמול כי אם הוא לא ימשיך בתפקיד יו"ר ועדת הכספים הוא יעזוב את הכנסת.

הקרב הפך למעניין, כאשר הצמד מאיר פרוש וישראל אייכלר הבהירו ל'דגל התורה' כי במקרה שיצאו למלחמה להשאיר את הרשימה כפי שהיא, הם יהיו לצידם, המטרה היא להבטיח את כניסתו של אייכלר לכנסת הבאה, כך שבמקרה ועמדת ליצמן תתקבל והרשימה תשתנה, ישראל אייכלר יידחק למקום השמיני הפחות ריאלי.

מנגד, ב'דגל התורה' מבינים את הרצונות של אייכלר ופרוש, ולא חושבים שהם יהיו לצידם למען גפני, והם עצמם ירצו כן לשנות את הרשימה, כדי שפינדרוס יהיה זה שיתקדם למקום השביעי הריאלי יותר.

בסביבתו של חבר הכנסת גפני ציינו היום כי הם יסרבו להיכנס למחלוקת בין פרוש ואייכלר לליצמן, ויגיעו להסדר שמקובל על הדעת בהידברות בין גפני לליצמן, כשהם לא מסתירים את העובדה שהם רוצים כי הרשימה כן תשתנה, אבל בתנאי שתפקיד ועדת הכספים יישאר בידיו של גפני.

בסביבתו של גפני אומרים היום ל'בחדרי חרדים' כי "ישנה הבנה שקטה בין גפני לליצמן שהוא ישאר כשר בממשלה וגפני בראשות ועדת הכספים, זה שיוצר לליצמן פאנצ'ר בדרך (כתב האישום שלא מאפשר לו לכהן כשר - א.ק.), זה לא אמור להיות הבעיה שלנו", לדבריו, "ליצמן יודע שגפני לא יכול לכהן כשר".

דהיינו, בסביבתו מציינים כי הסיכום היה עוד לפני הכנסת ה-21, שכל אחד יישאר במקומו, ואם הרצון של ליצמן השתנה, והוא רוצה מסיבות משפטיות לא לכהן כשר, זה לא אומר שהוא יקבל את ועדת הכספים, וזה לא קשור להסכם שיישאר כפי שסוכם.

כך, עולה פתרון כי השניים יגיעו לפתרון ביניהם על התפקידים, כשהרשימה תתהפך לשביעות רצונו של יעקב ליצמן, שידחוק את האויב הטרי ישראל אייכלר, למקום לא ריאלי, ואילו גם גפני יתרצה שגם ישאר בוועדת הכספים וגם פינדרוס יוצב במקום השביעי הבטוח יותר.

במקרה כזה, פרוש ואייכלר יהיו בדילמה, שהם לא יהיו קולות יחידים לשמור על הרכב הרשימה, שכאמור בדגל התורה מסרבים להיכנס לתוך המחלוקת הפנימית בין נציגי אגודת ישראל, בין פרוש ואייכלר לליצמן ולצידו חה"כ יעקב טסלר.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מול המתקפה של פרוש ואייכלר, שכוללת מכתבים ששיגרו השניים, התוכנית היא להחרים את כינוסי המטות, ליצמן ואנשיו בסיעה המרכזית גיבשו אסטרטגיה לפיה הם צפויים להתעלם מהשניים, ולא להתייחס לטענות שהם מעלים בנושא גיבוש הרשימה ושיתוף הפעולה בתוך הסיעה החסידית.

יהדות התורה ישראל אייכלר מאיר פרוש יעקב ליצמן משה גפני דגל התורה ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד