י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנה לחיסול הממוקד

איראן תעמיד לדין 48 נאשמים בשיתוף פעולה בחיסולו של סולימאני

חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני לפני כשנה ממשיך להסעיר את איראן | על פי הדיווח מספר משתפי הפעולה שנתפסו במדינה גדל ל-48 והם יועמדו לדין בקרוב | וגם: התבטאויות בכירים איראניים על הנקמה הצפויה שלעת עתה מתמהמהת

איראן תעמיד לדין 48 נאשמים בשיתוף פעולה בחיסולו של סולימאני
הטסת שרידיו של קאסם סולימאני צילום: צילומסך

קאסם סולימאני, איש צבא איראני בדרגה המקבילה לאלוף, ששימש כמפקד כוח קודס, הכוח האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניות מחוץ לגבולות איראן. חוסל לפני כשנה בתקיפה אווירית אמריקאית על שיירתו.

חוסיין עמיר עבדאללהיאן, דובר הוועדה העממית להנצחת מותו של מפקד כוח קודס קאסם סלימאני, אמר כי מספר הנאשמים העיקריים בפרשת ההתנקשות עלה מ-45 ל-48, כך דווחה סוכנות הידיעות האיראנית 'תאסנים'. הוא הוסיף כי "פסק הדין יינתן בקרוב בשל מאמצים של הרשות השופטת לסיים את החקירה לגבי מי לקח חלק בהתנקשות".

עקב נגיף הקורונה, לא יתקיימו אירועים המוניים לזכרו של סולימאני, אלא טקסים מצומצמים עם התרחקות חברתית קפדנית, מאחר ואיראן מתמודדת עם גל מתים מקורונה, איראן דיווחה על כ-50,000 מתים מקורונה.

בתוך כך שגריר איראן בבגדאד, איראג' מסג'די, אמר כי הנקמה על חיסולו של הגנרל קאסם סלימאני, לשעבר מפקד כוח קודס במשמר המהפכה האיראני, אינה בהכרח צבאית. מסג'די הדגיש כי למדינתו אין כל חלק בהפצצת השגרירות האמריקאית בבגדאד והיא אינה תומכת בשום מפלגה שעומדת מאחוריה, כך על פי ערוץ החדשות אל-עירקיה.

הוא המשיך, "איראן לא תתערב בענייני עירק ולא תכפה עליה את מדיניותה", והוסיף: "ההסלמה הצבאית בין איראן לארצות הברית נעצרה לאחר תגובת טהראן לרצח הגנרל קאסם סלימאני". (ירי טילים לעבר בסיס צבאי אמריקאי בעיראק).

השגריר הוסיף כי "הנקמה על רצח קאסם סלימאני לא בהכרח חייבת להיות צבאית, גירוש הכוחות האמריקניים מהאזור שווה לנקמה".

במקביל כלי תקשורת באיראן מדווחים כי מספר מדינות היו מעורבות בחיסול, ומאותן מדינות אף התבקשו הבהרות בנושא. לטענת איראן, גרמניה היא אחת מהן.

עלי באגרי, בכיר במשטר האיראני סיפר כי "קיבלנו ידיעות ומידע כי הבסיס האמריקני (רמשטיין) בגרמניה היה מעורב בהפעלת המזל"טים האמריקנים שהיו מעורבים בחיסולו של השהיד סולימאני".

קאסם סולימאני חיסול עיראק איראן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד