י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חיינו הפכו לאפר" • צפו

לבנון: המקומיים העלו את מחנה הפליטים באש

כ-500 סורים, כולל גברים, נשים וילדים, נעקרו בכוח מאוהליהם ושהו בשטח פתוח לאחר שהשריפות כילו את האוהלים ואת החפצים שלהם. הפליטים ברחו מהמלחמה בסוריה, וכעת חוששים מלשוב לסוריה | צפו

לבנון: המקומיים העלו את מחנה הפליטים באש
האש במחנה הפליטים צילום: באדיבות המצלם

שנת 2020 מסתיימת בטרגדיה בעבור הפליטים הסורים בלבנון אחרי שמקומיים הציתו בסוף השבוע את כל המחנה שלהם בצפון המדינה ומאות נותרו ללא קורת גג.

למעלה ממאה משפחות סוריות נעקרו ממחנה פליטים שבצפון לבנון, לאחר שהאוהלים בהם הם השתכנו הועלו באש, כתוצאה ממחלוקת בין הפליטים למקומיים לפני יומיים. על פי הדיווח, הסכסוך הוא בין כמה פליטים מהמחנה לבין משפחות לבנוניות מהאזור.

על פי הדיווח, מהומה פרצה בין משפחת אל-מיר המקומית לבין כמה פליטים מהמחנה, היא לא הייתה ספונטנית אלא מאורגנת, כך מדווחים כלי תקשורת בלבנון, הם החלו בעימות, ואז התפתח ירי בידי חמושים ממשפחת מיר. הם סגרו את המחנה בשילוב עם ניתוק הזרם החשמלי אליו וכאשר חושך אפלה השתרר במחנה, הם שרפו את המקום. האש החלה לבעור במהירות והתפשטה עקב פיצוץ בקבוקי גז באוהלים.

"מיהרתי לסחוב את בתי בת הארבע ואת הבן שלי, שהוא בן ארבעה חודשים, וביקשתי מאשתי לרוץ במהירות לעבר הגדר ליד האוהל שלנו", אמר אבו עלי ל'אל ערביה' והוסיף, "אשתי קפצה יחפה מעל הגדר וזרקה את ילדיה אלי מעבר לגדר. היה לנו מזל שהאוהל שלנו ממוקם ממש ליד הגדר, מה שהקל עלי להעביר במהירות את ילדי ואשתי מחוץ למחנה".

"הטלוויזיה, המקרר, מכשירי החימום והמזרנים כולם אפר. אפילו תעודות הזהות שלנו נשרפו כולן. אני לא יודע מה לעשות? לחזור לסוריה ממנה נמלטנו בשנת 2013 מהמלחמה בלתי אפשרי".

מספר משפחות חיפשו מקלט במחנות הסמוכים, וחלקם ישנו בשטח פתוח בפרדסים הסמוכים. אחד הפליטים איברהים סיפר על המצב הקשה: "אני עובד כספר במחנה ואשתי חקלאית, אבל היום אנחנו בלי עבודה. ערכת הספר שעלתה לי יותר משני מיליון לירות לבנוניות הפכה לאפר? איך אקנה עוד אחת בזמן שערך הקנייה שלנו ירד בעיקר כתוצאה מקריסת שער החליפין של הלירה הלבנונית מול הדולר?" מאז שנשרף המחנה במוצאי שבת אשתו של איברהים, כפי שהוא מספר, "נסעה למחנה וראתה את הנזק ובוכה על חייה שהפכו לאפר".

פליט סורי אחר ביכה את מר גורלו וסיכם: "אין לי כסף לשכור בית שיוכל להגן עלינו מפני הקור העז. אני גם לא יכול לחזור לסוריה, אני לא יודע מה לעשות".

לבנון סוריה הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד