א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המלחמה במתנגדים

המדינה תנהל רישום של כל מי שסירב להתחסן

המלחמה בקורונה ובמתנגדי החיסונים: ספרד תנהל רישום של אנשים המסרבים להתחסן ותשתף את הרשימה עם מדינות האיחוד האירופי | החיסונים בספרד אינם חובה ולמעסיקים או לציבור הרחב לא תהיה גישה אל הרשימה

המדינה תנהל רישום של כל מי שסירב להתחסן
חיסון צילום: pixabay

ספרד תקים מאגר של אנשים שמסרבים להתחסן נגד נגיף הקורונה, ותחלוק את הרשימה עם מדינות אחרות באיחוד האירופי - כך אמרה שרת הבריאות סלבדור אילה ביום שני.

בעוד שהחיסונים לא יהיו חובה, עדיין תורכב רשימה של "אותם אנשים שהוצעו להם ופשוט דחו אותה", כך קבעה שרת הפנים, ספרד מקדמת תוכניות לחקור 'סיבות אפשריות לחוסר רצון להתחסן'.

אילה אמרה לטלוויזיה הספרדית, כי המאגר ישותף עם מדינות אירופה "כפי שנעשה בנושאים אחרים", אם כי למעסיקים או לציבור הרחב לא תהיה גישה אליו. כמו רוב האיחוד האירופי, ספרד החלה לתת בסוף השבוע את החיסון ומקווה לחסן כמעט מחצית מאוכלוסייתה 47 מיליון איש עד תחילת הקיץ.

מסקר שפורסם בחודש שעבר עולה, כי 28 אחוז מהספרדים לא מוכנים לקחת חיסון נגד קורונה, לעומת 47% שלא רצו לקחת בנובמבר. הסקר מצא כי 40.5 אחוז מהנשאלים מוכנים לקבל את החיסון, ואילו 16.2 אחוזים יעשו זאת אם יוכח שהוא "אמין". שרת הפנים אילה אמרה כי הרישום יכלול כל מי שידחה את החיסון "מכל סיבה שהיא, תוך שימוש בחופש הלגיטימי שלהם".

"זה לא מסמך שיפורסם בציבור וזה ייעשה בכבוד רב ונדאג להגנה על נתונים" אמרה אילה. "הדרך להביס את הנגיף היא לחסן את כולנו, או כמה שיותר לחסן, טוב יותר," הוסיפה.

ארסלי רוסאריו הידאלגו סאנצ'ס, אישה בת 96 המתגוררת בבית אבות, קיבלה ראשונה את החיסון ההיסטורי במדינה שהחלה את תוכנית החיסון ביום ראשון. ספרד הייתה אחת המדינות שנפגעו הכי קשה באירופה במהלך המגפה, כאשר מקרי מוות של הנגיף עברו את ה-50,000 ביום שני האחרון.

ספרד קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד