ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
ממתינים לצדק

דרישה מאוחנה: "פרסם את ממצאי הבדיקה מפרשת יוסל'ה פליישמן"

פחות משבועיים לאחר המעצר בשכונת מאה שערים שעורר סערה, דורש היום חבר הכנסת אוריאל בוסו מהשר אוחנה לפרסם בהקדם ממצאי הבדיקה שנעשתה במשטרה | "ע"מ למצות את הדין עם מקבלי ההחלטה האומללה מחד, ולשתף את הציבור הממתין בצדק לתשובות והבהרות מאידך"

דרישה מאוחנה: "פרסם את ממצאי הבדיקה מפרשת יוסל'ה פליישמן"
בוסו ואוחנה צילום: פלאש 90

סערת מעצרו של תושב מאה שערים יוסל'ה פליישמן מסרבת לרדת מסדר היום, כמעט שבועיים לאחר המעצר. כזכור, השר לביטחון פנים אמיר הגיע לבקר את פליישמן בזמן שהיה מאושפז בבית החולים שערי צדק, שם הבטיח כי "משטרת ישראל תתחקר את האירוע ותפיק ממנו לקחים".

כעת, פונה חבר הכנסת אוריאל בוסו לאוחנה, בדרישה לפרסם את ממצאי הבדיקה. "למעלה משנים עשר יום חלפו מאז המקרה המזעזע במעצר השווא וההתנהגות הברוטאלית של שוטרי משטרת ישראל כנגד מר יוסף פליישמן שכידוע, רק בנס לא הסתיים גרוע יותר", כתב בוסו.


השר אוחנה בביקור אצל יוסף פליישמן

"ביקורך אצל הנדון בבית החולים", הוסיף בוסו, "ראוי לשבח וחימם את הלב לראות את מידת האכפתיות שלך והאופן בה לקחת את המקרה לידיים מה שיכול ועשוי להשיב את אמון הציבור שנפגם מזה זמן במערכת אכיפת החוק. לצערי עד עתה, מעבר לידיעות חלולות על קצין בודק החוקר את המקרה הקשה, עד לרגע זה לא נשמעה אף אמירה ברורה של המשטרה דבר ששוב מרחיק ומקטין את אמונו במערכת".

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ביום חמישי לפני כשבוע וחצי, סמוך לשעה 22:00 בערב, אותר פליישמן בשטח פתוח בשכונת גבעת המטוס על ידי מתנדבים שערכו אחריו חיפושים. מעדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', פליישמן נמצא כשהוא במצב היפותרמיה קשה, תשוש, ללא יכולת לתקשר עם הסביבה.

הוא פונה ע"י אמבולנס לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. "הוא היה שרוע בבוץ בשטח פתוח ורועד כולו", כך תיאר זאת אחד המתנדבים. פליישמן נעצר לשווא לילה קודם לכן לאחר שנשלף ממיטתו על ידי שוטרים. הפרשה עוררה גל של תגובות בנוגע להתנהלות המשטרה מול הציבור החרדי ובעלי המוגבלויות.

במוצאי השבת שלאחר האירוע, ערך השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, יחד עם ראש הצוות לענייני החברה החרדית ניצב בדימוס אריק יקואל ביקור בחדרו של פליישמן.  "הבעתי בפני יוסף את צערי העמוק על מה שאירע", אמר אוחנה בתום הביקור, "שלחתי לו בשם אזרחים רבים שפנו אלי חיבוק מחזק ואיחולי בריאות טובה. משטרת ישראל תתחקר את האירוע ותפיק ממנו את הלקחים לצמצום הישנות מקרים מסוג זה".

היום, במכתב ששיגר בוסו לשר אוחנה, הוא מבקש לדרוש ולחקור "את האירוע המזעזע לאלתר ולהביא את מסקנותיו לציבור כמו גם את מסקנות הביניים ככל שישנם, ע"מ למצות את הדין עם מקבלי ההחלטה האומללה מחד, ולשתף את הציבור הממתין בצדק לתשובות והבהרות מאידך. מיותר לציין כי עד לקבלת תשובות הולמות המתקבלות על הדעת לא נעבור על כך לסדר היום".

אוריאל בוסו אמיר אוחנה יוסף פליישמן משטרת ישראל בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד