י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כישלון ניהולי ופוליטי"

מפנה עורף? גדעון סער: "אני לא פוסל את יאיר לפיד"

גדעון סער התראיין היום בגל"צ והתחמק ממתן תשובה מהן דעותיו בסוגיות דת ומדינה, עם זאת הבהיר: "כל מי שהיה שותף של נתניהו בעבר או בהווה יהיה שותף לגיטימי בממשלה שאני אעמוד בראשה"

מפנה עורף? גדעון סער: "אני לא פוסל את יאיר לפיד"
גדעון סער צילום: גילי יערי, פלאש 90

מערכת הבחירות בעיצומה, ולראשונה ישנם שניים הטוענים לכס ראש הממשלה שלהם סיכוי גבוה, הנלחמים על תמיכת החרדים. הראשון, השותף המוכר והוותיק ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, השני, אף הוא מוכר וותיק, גדעון סער. 

בתכנית יומן צהריים בגל"צ העלה היום (שלישי) אמיר איבגי לשידור את גדעון סער, לראיון נרחב בו ניסה להבין לעומק את דעותיו של סער, הפסילה של נתניהו, כמו גם יחסו לנושאי דת ומדינה.

בפתח דבריו התייחס סער לנגיף הקורונה המשתולל: "צריך לברך את ממשלת ישראל וקופות החולים על הביצוע המהיר בנושא החיסונים, אבל נושא החיסונים לא יכול לשחרר מאחריות של הכישלון בניהול משבר הקורונה, הכישלון הזה בא לידי ביטוי בהרבה מאד נושאים, באי בדיקת נוסעים בנתב"ג, בייבוא תחלואה ממדינות אדומות, בסירוב ללכת למהלך של בדיקות כלל ארצי, בלי להגיע לצורך של סגר, כל אלה מביאים לכך שאזרחי ישראל המגזר הפרטי והפרטי העסקי דווקא בתקופה הזו שהיינו צריכים לצמצם למינימום את הנזק". 

"שותפתך שאשא ביטון טוענת שמדובר בסגר פוליטי, האם גם אתה סבור כך?", הקשה איבגי. "מדובר מסגר בסגר שהוא כישלון בניהול וכישלון פוליטי. אנחנו במשבר שקיים עשרה חודשים, אתה יכול לצפות שיהיה שיפור בביצועים", השיב סער, והבהיר "כל מה שהיה תלוי בממשלה נכשל".

"העבודה שאנחנו המדינה בעולם בחיסונים היא לא הישג של הממשלה?", תהה איבגי? "זה לא משחרר את הממשלה מהאחריות על הפגיעה באזרחים, אם אתה רוצה לשיר שירי הלל לראש הממשלה אני לא רוצה להפריע, אני מברך על היבט הזה, מנגד כשל מתמשך שעליו משלמים אזרחי ישראל".

איבגי המשיך והקשה "אתה מדבר על תקווה חדשה אבל אולי ההכרזה שלא תשב עם נתניהו אתה בעצם התקווה הישנה של מצביעי 'רק לא ביבי".

סער אמר בתגובה זה ממש לא נכון שזה רק לא ביבי, זו בדיוק התעמולה של ביבי, שהוא כאילו השמש ואנחנו צריכים להסתובב סביבו, אנחנו מציגים אלטרנטיבה, כמו שמקובל במדינה דמוקרטית, אזרחי ישראל מבינים שנתניהו תוקע את המדינה, תקע אותה ב-4 מערכות בחירות רצופות, ואנחנו התקווה לחלץ את ישראל מהמבוי הסתום הזה, ומי שאשם בזה הוא נתניהו ולכן רק החלפת השלטון תחזיר את היציבות למדינת ישראל".

"כשאתה פוסל את נתניהו אתה פוסל על הדרך יותר ממיליון מצביעים ששמו בקלפי פתק הליכוד בראשות נתניהו" השיב איבגי, סער תקף בתגובה "מי שמציג אלטרנטיבה לא אמור להבטיח מראש שהוא יזדנב לממשלה של מי שהוא מצהיר כי הוא האלטרנטיבה לשלטונו, במשטר דמוקרטי מי שמציב אלטרנטיבה הוא לא פוסל את הקולות של מפלגות אחרות. כמו שאני אומר שאני לא אכנס לממשלה של לפיד זה לא אומר שאני פוסל את מצביעי לפיד?, אני מנסה לשכנע למה צריך שינוי במדינת ישראל. אם אני עזבתי את הליכוד כי אני חושב שזה נזק שבנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה אני לא אמור להמשיך ולסייע לגרימת אותו נזק לאזרחי המדינה".

"אם הוא היה נכון למדינת ישראל ב-1996 זה לא אומר ש-25שנים אחר כך הוא עדיין חייב להישאר בשלטון. הוא לא פסול אלא צריך להחליף אותו", הבהיר סער, ועבר לתקוף את התקשורת "הייתי שמח אם הייתם מאמצים רטוריקה אחרת, ושואלים את דוברי הליכוד, האם הייתם יושבים בממשלה בראשות גדעון סער? זה לא חוק טבע שנתניהו יהיה ראש ממשלה. אני חושב שנתניהו צריך בכבוד לסיים את כהונתו ואנחנו נחושים להביא לסיום כהונתו ובעזרת השם ובקולות הציבור אנחנו נעשה את זה ב-23 במרץ. הייתי מאד שמח אם התקשורת הייתה מתייחסת לרציחות בלוד ובכביש 6 אין כאן בכלל ביטחון פנים, ואתם מתעסקים בכן ביבי לא ביבי".

לסיום התייחס סער ליחסיו עם שותפיו העתידיים: "מי שישב עם לפיד זה נתניהו, מי שישב עם ניסנקורן זה נתניהו, מי שישב עם אהוד ברק זה נתניהו, מי שישב עם ציפי לבני זה נתניהו, מי שישב עם גנץ זה נתניהו, לשמוע  אותו ונציגי הליכוד מטיפים נגד שותפים פוטנציאליים? הקו של לפיד הוא לא הקו שלי, אבל האם אני פוסל? כל מי שהיה שותף של נתניהו בעבר או בהווה יהיה שותף לגיטימי בממשלה שאני אעמוד בראשה אני מודיע לך שאני מתכוון להקים את הממשלה הבאה והיא תהיה הממשלה שתאחד את עם ישראל, ותייצב סוף סוף את המערכת הפוליטית".

 

גדעון סער יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד