י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברקע הדריכות לתגובה איראנית

תקרית בגבול לבנון: חשוד חצה את הגדר

ברקע הדריכות מפני תגובת איראן לחיסולו של מדען הגרעין פחריזאדה, תצפיות צה"ל זיהו מוקדם יותר היום חשודים שהתקרבו לגדר הגבול בין ישראל ולבנון. אחד החשודים טיפס על הגדר, חצה מספר מטרים לתוך שטח ישראל וחזר ללבנון לאחר זמן קצר

תקרית בגבול לבנון: חשוד חצה את הגדר
עמדת תצפית. אילוסטרציה צילום: pixabay

מספר חשודים שהגיעו הערב (שלישי) לגבול ישראל מהצד הלבנוני, ניסו לחדור את גדר המערכת אך נבלמו על ידי כוחות צה"ל. בצבא מסרו כי תצפיות צה"ל זיהו מוקדם יותר היום חשודים שהתקרבו לגדר הגבול בין ישראל ולבנון. אחד החשודים טיפס על הגדר, חצה מספר מטרים לתוך שטח ישראל וחזר ללבנון לאחר זמן קצר.

כוחות צה״ל שהגיעו למרחב באופן מיידי, זיהו את החשודים בשטח לבנון לאחר חצייתם חזרה וביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לאוויר. "תצפיות צה"ל היו במעקב אחר החשודים לאורך כל האירוע. כוחות צה״ל סרקו את המרחב ושללו חדירה נוספת", נמסר בהודעת הצבא.

האירוע מגיע ברקע הדריכות לאחר חיסולו של מי שכונה 'אבי תכנית הגרעין' של איראן בחודש שעבר, והחשש מפני תגובה של שלוחותיה באזור.

אתמול (שני) התייחס מזכ"ל חיזבאללה חסאן נסראללה למתיחות והביע חשש כי הנשיא טראמפ וישראל זוממים לחסלו טרם חילופי השלטון בארצות הברית. נראה שישראל מודאגת בגבול ועומדת על רגל וחצי", אמר בראיון.

נסראאלה אמר כי לפי המידע שבידיו, יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, ביקש מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לחסל אותו וארה"ב העבירה את הכדור לישראל. "בהסתמך על המידע הזה אנחנו מתנהלים בשנים האחרונות" הוסיף נסראללה. ‏

גבול לבנון חיסול באיראן סיכול חדירה ניסיון חדירה מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד