י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המחאה מתרחבת

סערת אהוביה ז"ל: מפגינים היכו בלשים בי-ם; 29 נעצרו • תיעוד

המחאות סביב מותו הטראגי של הנער אהוביה סנדק ז"ל מסלימות. הערב תועדו כמה נערי גבעות מכים שני בלשים שזוהו על ידם כמחופשים ודומים להם. לפחות 29 נעצרו במחאות שנמשכות גם בשעה זו בכמה מוקדים ברחבי הארץ ובעיקר בירושלים

סערת אהוביה ז"ל: מפגינים היכו בלשים בי-ם; 29 נעצרו • תיעוד
מחאה בעקבות מותו של אהוביה סנדק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כמידי ערב, מאות פעילי ימין ונערי גבעות מפגינים בשורת של נקודות מחאה ברחבי הארץ בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי בשבוע שעבר. הערב (שלישי) מחו המפגינים בכיכר זוועהיל בבירה וניסו לחסום את צירי התנועה באזור. המשטרה עצרה לפחות 29 מפגינים שהפרו הסדר הציבורי.

בהמשך צעדו המפגינים לכיוון רחוב בר אילן שנחסם גם הוא לתנועה. במהלך המחאה נרשם אירוע חריג, כאשר מספר מפגינים היכו באלימות בלש במהלך מעצר מפגין.

מהמשטרה נמסר כי הכוחות ממשיכים בפעילותם אל מול מאות המפגינים שהגיעו הערב אל צומת זקס. "חלקם של המפגינים ניסו לחסום את נתיבי התנועה מעת לעת וכוחות המשטרה הגיבו בהתאם תוך שהדפו אותם חזרה לצידי הדרך".

באשר לתקרית בו הוכו שני בלשים משטרתי נמסר כי במהלך ביצוע מעצר של חשוד, על ידי בלשים, החלו מספר מפגינים לנסות ולסכל את מעצרו של חברם תוך שהיכו קלות את אחד הבלשים ונמלטו. מעצרו של החשוד הושלם והוא נלקח מהמקום, הבהירו במשטרה.

מוקדם יותר הערב התקיימו הפגנות מול הקונסוליה הישראלית בניו יורק, בכפר חב"ד, ירושלים, אריאל, גשר בר אילן ברמת גן, קדומים, צומת יצהר, צפת, צומת רחלים, קרית ארבע ועוד.

מארגני המחאה טענו כי המשטרה מנעה מהמפגינים לרדת מהאוטובוסים בירושלים. מפגינים נעצרו גם בקדומים ובקרית ארבע. עורכי דין מארגון חוננו מסייעים לעצורים.

אהוביה סנדק תקיפת שוטרים מעצר מפגינים נוער גבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד