י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אסון השאננות

דאגה במד"א: מחפשים בדחיפות מנות פלסמה של מחלימים

למרות רבבות המחוסנים, נגיף הקורונה עדיין משתולל במלוא עוזה, ועם העלייה במספר החולים בקורונה מחפשים במד"א בדחיפות עוד מנות פלסמה ממחלימים • כל המציל נפש אחת

דאגה במד"א: מחפשים בדחיפות מנות פלסמה של מחלימים
אמבולנס בוס של מד"א צילום: דוברות מד"א

נגיף הקורונה ממשיך להשתולל בעוד מבצע החיסונים רחב ההיקף נמשך ומתעצם אף הוא, בימים אלו אנחנו בעיצומו של הגל השלישי, ולאור כך שוב נוצרה דרישה מוגברת בבתי החולים לאספקה של מנות פלסמה לצורך הטיפול בחולי קורונה שמאושפזים ומצבם בינוני עד קשה.

את הפלסמה תורמים אלו המוגדרים 'מחלימים מקורונה', ובתנאי שחלפו לפחות 14 יום ממועד החלמתם המלאה, ובמד"א יצאו בקריאה מיוחדת למי שהחלים מקורונה להמשיך להגיע ולתרום פלסמה בהליך פשוט, ולא להיתפס לשאננות שתסכן את אלו שעדיין סובלים מהימצאות הנגיף בגופם.

סמנכ"ל שירותי הדם הפרופ' אילת שנער, הסבירה את הדחיפות הגדולה "החיסון נגד הנגיף חשוב מאד ומבורך, אך הוא אינו עוזר לאלה שכבר חולים והם חייבים לקבל עירויי פלסמה ממחלימים".

יצוין כי במסגרת הצורך בדם ומרכיביו, ערך מד"א לאחרונה מבצע התרמה משותף, יחד עם עיריית מודיעין עילית, במהלכו נתרמו 500 מנות דם שיכולות להציל את חייהם של לא פחות מ-1500 פצועים וחולים. ובין התורמים אותרו גם מחלימים מקורונה שהוזמנו לתרום פלסמה שמיועדת להציל חייהם של חולים בנגיף.

"חשוב שכל מי שחלה בקורונה והחלים יגיע לתרום פלסמה שעשויה להציל את חייהם של מי שחולים בקורונה", אמר אלי בין, מנכ"ל מד"א.

קורונה מגן דוד אדום מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד