כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הולילנד: חשש ממעצר חרדים נוספים

הסערה שהחלה כטפטוף מאיימת לשטוף את הרחוב החרדי: חרדים נעצרו, רבים נחקרו • חשש ממעצרים נוספים • אולמרט דחה חזרתו ארצה • הדיון במשפט אולמרט -נדחה • המשטרה: שלב ב' חמור בהרבה

עצור, מאיר רבין. צילום: מעריב
עצור, מאיר רבין. צילום: מעריב



הדיה של פרשת הולילנד יהדהדו עוד זמן רב במערכות המשפט והפוליטיקה של מדינת ישראל. הפרשה, שהותרה אמש לפרסום, קושרת אישיות בכירה ביותר למה שהולך ומתברר כפרשה המערבת שחיתות אישית וציבורית ותאוות בצע שאינה יודעת שובע, עם כוח שלטוני שנוצל להשחית.

כל מי שהסתובב בשנים ההן בעיריית ירושלים ידע, כי ה'מאכערים' הם אלו המסוגלים באמת להניע תהליכים ולגרום לדברים לקרות, ובין המאכערים שהסתובבו שם בהמוניהם, התבלטו במיוחד האלו החרדים. ידיעה זו, מסתבר, הייתה גם מנת חלקם של בעלי הקרקע בהולילנד, שסברו ובצדק מבחינתם, כי השקעה בשימון הגלגלים תתברר כרווחית מאד. כך מצאו עצמם שני חרדים מקורבים לבכירים בעיריית ירושלים של הימים ההם, בעינה של הסערה.

מאיר רבין, חרדי ממשפחה ידועה ומוכרת, ועמרם בוזגלו, חשודים כמי שנטלו חלק בקידומו של הפרויקט המגלומני בהולילנד, כשתפקידם הרשמי מסתכם בהפעלת קשריהם בעיריית ירושלים, לפתיחת דלתות נעולות בפני בעלי הפרויקט.

לדברי המשטרה, המעצרים שבוצעו עד כה אינם אלא קצה הקרחון של בעיית שחיתות עמוקה שפשתה כנגע בין בכירים בעירייה שבסמכותם לאשר ולקדם תוכניות בניה. השאלה שעדיין לא קיבלה מענה המותר לפרסום הינה, מי יהיו העצורים בפרקים הבאים של העלילה?

הרחוב החרדי סוער מאוד. השערות וספקולציות שונות עולות בדבר זהות העצורים בגל הבא של המעצרים שיותרו לפרסום, כשבין השמות אישים בכירים בציבוריות החרדי שאחזו בעמדות כח בימים ההם.

יש לו הרבה סיבות להתפלל. אולמרטצילום: יש לו הרבה סיבות להתפלל. אולמרט
יש לו הרבה סיבות להתפלל. אולמרט


איפה אולמרט?

מי שהיה אז ראש העיר, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שוהה בימים אלו בחו"ל, לכאורה ללא קשר לחקירה שהתפתחה. מקורביו מבטיחים כי מעצרו של מקורבו עורך הדין, אורי מסר העצור בחשד שהעביר לאישיות בכירה ביותר שוחד בסכומים דמיוניים, לא עתיד להשפיע על שובו ארצה.

הבוקר (ה') אמר פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עו"ד אלי זוהר, בשיחה עם עיתונאים מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, לקראת דיון נוסף במשפטו של אולמרט, כי אינו מעלה בדעתו אפשרות שאולמרט ייעצר במסגרת חקירת "פרשת הולילנד", שחלק מפרטיה נחשפו אתמול. "אני לא מעלה על דעתי אפשרות כזו, אין לא סיבה, ולא טעם, שדבר כזה יתרחש", אמר עו"ד זוהר

לדברי עו"ד זוהר, אולמרט צפוי לצאת נקי מהפרשה, שעל חלק מפרטיה הוטל צו איסור פרסום. "כבר חוויתי מספר פרשיות שהתחילו ברעש גדול והסתיימו בכל ענות חלושה. תקוותי שפרשה זו, שמתחילה ברעש כמעט בלתי סביר, תסתיים באותה דרך. יש לזכור שמתנהל כיום משפט מסודר, שכבר נקבעו לו סדרים מראש, ובמקביל מתקיים משהו שמשבש את היכולת לנהל את המשפט כהלכתו".

בתשובה לשאלה על מועד חזרתו של ראש הממשלה לשעבר ארצה אמר עו"ד זוהר, כי הדבר יקרה "אי שם בסוף השבוע הבא", זאת בניגוד לפרסום קודם שהתפרסם לפני התפוצצות הפרשה לפיו יחזור אולמרט ארצה בסוף שבוע זה.

מה מתחבא מתחת ליסודות הבניין. הולילנדצילום: מה מתחבא מתחת ליסודות הבניין. הולילנד
מה מתחבא מתחת ליסודות הבניין. הולילנד


פרקליטי אולמרט: לדחות את המשפט

בבית המשפט פנימה התברר כי פרקליטיו של אולמרט דווקא מתכוונים לנצל את החקירה מזווית אחרת - כשבמהלך הדיון ביקש עו"ד אלי זהר, פרקליטו של אולמרט, משופטי בית המשפט המחוזי בירושלים להפסיק את שמיעת המשפט.

"בנסיבות הענין אני אבקש להפסיק את המשפט. אין טעם להיכנס לניהול משפט מקוטע, נכה, פגוע ופגום", אמר והוסיף: "מתרחש היום מחול שדים. באולם הכל מתנהל בשקט ובשלווה, אבל בחוץ יהום הסער. הסיטואציה היא בלתי אפשרית. לכן אני רוצה לשמוע את התביעה אומרת את זה בפה מלא. אי אפשר לקיים את המשפט הזה כרגע, עד שלא תתקבל החלטה".

לבקשה הצטרף גם עו"ד מיכה פטמן, בא כוחה של שולה זקן, "הדבר דומה לכך שקבוצת ילדים משחקת תופסת בעיניים מכוסות ורק ילד אחד רואה ותופס את כולם", אמר פטמן ביחס לניהול המשפט תחת האירועים המתרחשים מחוץ לאולם. פטמן וזהר, טענו כי בלתי ניתן ללמוד את חומר הראיות בפרשה במהירות כזו וכי שינוי סדר המשפט יפגע בזכויות הנאשמים.

לבקשה הצטרפה גם עו"ד נוית נגב, שנשכרה על ידי אולמרט כדי לנהל את פרשת ההגנה בתיק ראשונטורס, לאחר מינויו של עו"ד יהודה ויינשטיין ליועץ המשפטי לממשלה.

הפרקליטות מצידה מבקשת להמשיך את המשפט אך לשנות את סדר שמיעת העדים, ובתקופה הקרובה לשמוע את העדים הקשורים לפרשת ראשונטורס ולא לפרשת מרכז ההשקעות, כפי שסוכם לפני כחודשיים, בפתיחת שלב הראיות במשפט.

"חומר החקירה נמצא בידי ההגנה כבר מעל שנה", אמר עו"ד אברבנאל, פרקליט מחוז ירושלים, המייצג את המדינה. "ויינשטיין מונה לתפקיד לפני ארבעה חודשים. חקירת פרשת ראשונטורס וגיבוש כתב האישום ארכו חצי שנה. להגיד שלדבר הזה צריך 8 חודשים זה לא נכון. יש כאן הפרזה מסוימת בחוסר היכולת של צד ללמוד את התיק".

אברבנאל גם פירט בפני השופטים את האירועים המתרחשים בימים אלו מחוץ לבית המשפט, בגינן הוגשה הבקשה, אך בשל צו איסור פרסום לא ניתן לפרטם.

בית המשפט החליט לדחות בחודש את שמיעת העדויות, זאת בשל בקשה אישית של פרקליטת ראש הממשלה לשעבר, ולאו דווקא בשל הפרשייה החדשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד