י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במהלך המחאה

מ"מ המפכ"ל על תקיפת הבלשים בי-ם: "הקצנה חמורה וחסרת רסן"

מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן התייחס הבוקר לתקיפת הבלשים ולעימותים האלימים מידי ערב בירושלים במחאה על מותו של הנער אהובי'ה סנדק ז"ל | "בינה לבין מחאה לגיטימית אין כל קשר ומדובר בהתנהלות פסולה"

מ"מ המפכ"ל על תקיפת הבלשים בי-ם: "הקצנה חמורה וחסרת רסן"
מחאה בעקבות מותו של אהוביה סנדק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, התייחס הבוקר לראשונה לאירועים האלימים אמש (שלישי) בירושלים, במהלך המחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל.

כמידי ערב, מאות פעילי ימין ונערי גבעות הפגינו אתמול בשורת של נקודות מחאה ברחבי הארץ בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי בשבוע שעבר. ההפגנה המרכזית והסוערת ביותר התקיימה בכיכר זוועהיל בבירה, שם ניסו המפגינים לחסום את צירי התנועה.

בהמשך צעדו המפגינים לכיוון רחוב בר אילן שנחסם גם הוא לתנועה. במהלך המחאה נרשם אירוע חריג, כאשר מספר מפגינים היכו באלימות בלש במהלך מעצר מפגין. 39 מפגינים נעצרו במהלך המחאה. "מה שראינו אמש בירושלים", אמר כהן, "זה הקצנה חמורה של האלימות המופנית כלפי שוטרים המבצעים את תפקידם ופועלים לשמירת החוק והסדר. גם בתקופה מורכבת זו, אנו מאפשרים לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק"

"לצד זאת", הוסיף מ"מ המפכ"ל, "לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא ופגיעה באזרחים ושוטרים כאחד. האלימות הקשה שהופנתה אמש כלפי שוטרים בכסות של מחאה שהפכה להפרת סדר אלימה, היא חמורה ואסור שתתרחש במחאות ובכלל. בינה לבין מחאה לגיטימית אין כל קשר ומדובר בהתנהלות פסולה וחסרת רסן שצריך להוקיע ולגנות אותה מכל וכל".

"אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו נגד אותם פורעי חוק, ונפעל למצות את מלוא חומרת הדין עם כל מי שניסה או ינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים, במחאות ובכל מקום אחר".

מהמשטרה נמסר הבוקר כי כוחות משטרת ישראל לאורך הלילה אל מול התפרעות אלימה באזור כיכר זקס וצומת בר אילן בירושלים בהם לקחו חלק מאות. "במהלך המחאה מפרי הסדר חסמו צירים, הבעירו פחים, תקפו שוטרים, ידו אבנים וחפצים לעברם וגרמו נזקים לרכבים", מסרה המשטרה.

בלשים אהוביה סנדק מוטי כהן מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד