י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המערכת הפוליטית סופדת

שר הבריאות לשעבר הלך לעולמו בגיל 89

בגיל 89, הלך לעולמו שר הבריאות לשעבר יהושע מצא ז"ל. 'בחדרי חרדים' עם מעט מהביוגרפיה של חייו ופעליו וגם, התגובות במערכת הפוליטית על פטירתו | נתניהו ספד לשר שכיהן בממשלתו הראשונה: "שרת נאמנה את הציבור הרחב"

שר הבריאות לשעבר הלך לעולמו בגיל 89
יהושע מצא ז"ל צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שר הבריאות בממשלתו הראשונה של בנימין נתניהו וחבר הכנסת לשעבר יהושע מצא הלך הלילה (רביעי) לעולמו בגיל 89. 

מצא נולד ברובע היהודי בירושלים והיה חבר במחתרת הלח"י, כשאת הקריירה הפוליטית החל בשנת 65' כשנבחר למועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת חרות ושימש כסגנו של ראש העיר דאז טדי קולק. בשנת 79' הוא התמודד על ראשות העיר מול קולק והפסיד. חמש שנים לאחר מכן הוא נבחר לראשונה לכנסת מטעם מפלגת הליכוד ובשנת 96' מינה אותו נתניהו שהיה אז ראש הממשלה בקדנציה הראשונה שלו לשר הבריאות.

לאחר מספר שנים הוא פרש מהכנסת כדי להתמנות לנשיא הבונדס המגייס כספים מיהודי התפוצות. לפני עשור הוא פרש לגמלאות ועבר לכהן כיו"ר קרן בגין.

ממשפחתו נמסר כי "השר לשעבר יהושע מצא, איש הלחי וממקימי המדינה ותנועת הליכוד, יקיר ירושלים, הלך הערב לעולמו והוא כבן 90. מר מצא כיהן גם כשר בממשלות ישראל כחבר כנסת מטעם תנועת הליכוד וסגן ראש העיר ירושלים".

בנו, אמיר מצא ספד: "חיילים אלמונים בלי מדים סביבנו אימה וצלמוות כולנו גויסנו לכל החיים משורה ישחרר רק המוות. אבי היקר מצא יהושע שהיה מלוחמי הלחי ונשבע בשבועת עולם למען עם ישראל שוחרר משורה הערב ליל טז בטבת תשפ״א והוא כבן 90 שנה. יהיה זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד ואמר: "מוסר את מלוא תנחומיי למשפחתו. היכרותי עם יהושע - ירושלמי בלב ובנפש - החלה לפני עשרות שנים", כתב נתניהו והוסיך כי מצא "היה בית"רי נלהב, ששרת נאמנה את הציבור הרחב במסגרת תנועת החירות ומפלגת הליכוד - הן בעיריית ירושלים, הן בכנסת".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד: "יהושע מצא חברי, איש ירושלים ויקירה, איננו. איש הלח״י, מאֲדָנִיה של המדינה.  מנהיג של מעשה ומחשבה, ממתכנניה ובוניה של ירושלים, שהיה רעי גם כשלאורך השנים היינו לעיתים יריבים. אחסר את הליווי והעצה הטובה, אחסר את תבונתו. אני שולח חיבוק חם למשפחתו, אשא את זכרו עימי תמיד".

יו"ר הכנסת יריב לוין ספד: "קיבלתי בצער רב את ההודעה על פטירתו של השר וחבר הכנסת לשעבר יהושע מצא. יהושע מצא הקדיש את חייו ואת עשייתו הציבורית למען שלמות הארץ, ובפרט למען אחדותה ושלמותה של ירושלים הבירה. יהושע מצא היה ויישאר סמל לאיש ציבור ערכי ומסור, אשר היה נאמן תמיד לדרכה האידיאולוגית של תנועת הליכוד ולציבור שולחיו. יהי זכרו של יהושע מצא היקר – ברוך".

ממרכז מורשת בגין נמסר: "מרכז מורשת מנחם בגין מרכין ראש על פטירתו של יהושוע מצא. יהושוע מצא, לוחם הלח"י , סגן ראש עירית ירושלים , חבר כנסת ושר  הבריאות, שימש בשנים האחרונות כיו"ר קרן מנחם בגין. מאחרוני דור הלוחמים לחירות ישראל. יהי זכרו ברוך".

בנימין נתניהו יהושע מצא שר הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד