כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

בן חורין? החמרה בתנאי מעצרו של באנדא

'שעה טובה' פירסם ראיון שערך הגרי"ד גרוסמן עם עציר יפן, יוסף באנדא • העציר קיבל הבוקר הודעה: נשללו ממך זכויות ביקורים וחופשות, בשל הפרת תנאי המעצר • שעה טובה: "מנועים מלדבר"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה צילום: ארכיון

התחרות בין העיתונים החרדים, במיוחד לקראת הוצאתם לאור של עיתוני החגים, הפכה בשנים האחרונות למאבק של יוקרה, בו כל האמצעים כשרים בדרך להגדלת המכירות. כל עיתון מתהדר בפרויקטים מיוחדים, המודפסים על נייר כרומו, לצד סיפורים מרגשים על ניצולים, חגי פסח במקומות אקזוטיים ועוד. גם מדינות מעבר הים הפכו ליעד מבוקש בקרב העורכים והכתבים, בדרך להשגת כתבות שירגשו את קהל הקוראים.

אלא שכעת מתברר כי יש מי שנפגע לעיתים מהמירוץ אחר הסקופ. עיתון 'שעה טובה' פירסם בעמוד השער של העיתון כתבה על בחור הישיבה יוסף באנדא, שנלכד בנמל התעופה ביפן עם סמים עם עוד שניים מחבריו, והעובר לפני מספר שבועות מהכלא היפני לכלא 'רימונים' בישראל.

בכתבה פורסם תמליל מראיון שערך הגרי"ד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, עם באנדא. בראיון פורש הצעיר בפני הגרי"ד גרוסמן את כל קורותיו בכלא היפני, תחושתו לאחר חזרתו לארץ, ורגעי האימה שליוו את חייו בשנים האחרונות. אין ספק כי מדובר בהישג - הן בשל המראיין והן בגלל שעל המרואיין נאסר להתראיין.

אלא ששעות ספורות לאחר הפצת העיתון בדוכני העיתונים, נקרא יוסף באנדא אל מנהל הכלא, שם התבשר כי בעקבות הפרת תנאי מאסרו, והענקת ראיון לעיתון כנגד כל הסיכומים, ישללו ממנו זכויות, כמו ביקורים וחופשות.

בני המשפחה, שקראו אף הם את הראיון, הוכו בהלם. "האם בגלל העברת חומר לעיתון ישללו זכויות הילד שסבל כל-כך הרבה?", שואל אחיו של יוסף באנדא, בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים'. "למה לא שאלו אותנו קודם לפרסום הראיון. האם הם לא מודעים לרגישות הרבה שיש לנהוג באסיר שאך זה עתה חזר מכלא זר, והוא צריך להקפיד שבעתיים על תנאי מאסרו? האם המרדף אחר הרייטינג השכיח מהם את מצוקת הבחור?"

לדברי בני המשפחה, הבחור התקשר בשעות הבוקר מתא הטלפון בכלא בו הוא שוהה, ובכה בכי מר על העונש שהוטל עליו בעקבות הראיון שפורסם.

יוסף באנדא אמר למנהל הכלא, כי לא ידע שהשיחה עם הגרי"ד גרוסמן תצוטט בעיתון, וכי הוא מצטער על שהפר, בלי ידיעתו, את תנאי מאסרו. הוא הבטיח כי דברים מעין אלו לא ישנו. בשעה זו נכנסו מספר עסקנים לעובי הקורה, בכדי לבטל את רוע הגזירה.

מ'שעה טובה' נמסר בתגובה: "רבה של מגדל העמק הגרי"ד גרוסמן, שכידוע היה דמות מרכזית בהבאת העציר ארצה, ביקרו ושמע את שעבר עליו בתשובה לשאלות שהציג בפניו, כמצוין בעיתון. בשל האינטרסים של העצירים הנוספים ביפן ובארץ, אנו מנועים מלהוסיף פרטים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד