א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
השפעות הקורונה

כמה החרדים מעשנים בסגר וכמה הם צופים במסכים?

בסקר מיוחד שנערך נמצא כי אחוזים גבוהים מהציבור החרדי עישנו סיגריות יותר מהרגיל בתקופת הסגר ורבים אף דיווחו על צפייה ממושכת במסכים מעבר לרגיל | 80% מהנשאלים מקרב הציבור החרדי ציינו כי הם רוכשים שתיה מתוקה לעומת 50% בלבד במגזר הכללי

כמה החרדים מעשנים בסגר וכמה הם צופים במסכים?
עישון סיגריה צילום: צילום מסך מתוך שטיסל

סקר מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל, בראשות פרופסור מייקל הרטל, שנערך בשיתוף אגף התזונה במשרד הבריאות שבדק את הרגלי הציבור החרדי בזמן הקורונה, חושף כי אחוזים גבוהים מהציבור החרדי עישנו יותר מהרגיל בתקופת הסגר ורבים אף יותר דיווחו על צפייה ממושכת במסכים. כך גם נחשפים נתונים מדאיגים במיוחד בנוגע להרגלי התזונה של המגזר החרדי. הסקר בוצע על ידי החוקרות הדר סמואל ורינה מעוז ברויאר.

מהסקר שנערך במכון ברוקדייל, על ידי ד"ר מיכל לרון, חוקרת מומחית בכירה וראשת צוות בריאות, והחוקרים, רחל גולדווג ופרופ' מייקל הרטל מעיד שבתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה קיימת תופעה של אכילה מוגברת ככלל, ושל חטיפים בפרט. כמו כן זוהו התנהגויות נוספות שאינן תואמות אורח חיים בריא הנמצאות במגמת עליה בעקבות המשבר.

התנהגויות אלו כוללות עישון (44% מן החרדים דיווחו כי עישנו בתקופת הסגר יותר מן הרגיל) ועלייה במשך הצפייה במסכים, כגון טלוויזיות, מחשבים וטלפונים חכמים (70% מן החרדים דיווחו על צפייה ממושכת יותר במסכים). נזכיר כי בסקר אחר 80% מהנשאלים מקרב הציבור החרדי ציינו כי הם רוכשים שתיה מתוקה לעומת 50% בלבד במגזר הכללי.

חוקרת מומחית במכון ברוקדייל, הדר סמואל אמרה כי "לצד הממצאים המדאיגים בנוגע לקנייה של מזונות לא בריאים, עולה מממצאי הסקר גם סיבה לתקווה לעומת המגזר הכללי, שיעור גבוה יותר של חרדים דיווחו על כוונה לשנות את הרגלי הקנייה בעקבות הסימון החדש, לקנות פחות מוצרים המסומנים באדום ויותר מאלו המסומנים בירוק. המשך פעילות הסברה סביב הסימון החדש, בשילוב הנכונות של הציבור החרדי לבצע שינויים, תוכל לקדם ולתרום לבריאות הציבור".

 

קורונה סגר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד