י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חוששים מתופעות לוואי

סקר בצרפת: רק 40% מהאוכלוסייה יתחסנו לקורונה

ביום ראשון החלו מדינות אירופה לחסן את אזרחיהם מפני נגיף קורונה ולמרות נתוני התחלואה והתמותה ששוברים שיאים יומיים, בצרפת למשל מסתמנת היענות נמוכה. כך עולה מסקר מקומי

סקר בצרפת: רק 40% מהאוכלוסייה יתחסנו לקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

בעוד אירופה מתמודדת עם נגיף הקורונה ללא שליטה, כאשר מקרי המוות שוברים שיאים, מעל 1,000 מתים ביום בגרמניה ושיא חדש של 205 קורבנות בשבדיה, פחות ממחצית מהאוכלוסייה הצרפתית תסכים לקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה. כך עולה מסקר חדש.

רק 40 אחוז מאזרחי צרפת יתחסנו, כך על פי סקר של Ipsos Global Advisor בשיתוף עם הפורום הכלכלי העולמי, שפורסם ביום שלישי האחרון.

עם נתונים אלה, ניצבת צרפת מאחורי מדינות אחרות, כמו רוסיה עם 43 אחוזי הסכמה להתחסן ודרום אפריקה עם 53 אחוזים, ורחוק ממדינות בהן הלהיטות לקחת את החיסון היא גבוהה במיוחד, כמו סין עם 80 אחוז ובריטניה עם 77 אחוזים.

על פי הסקר הצרפתי, הפחד מתופעות לוואי אפשריות הוא לרוב הסיבה לא להתחסן.

בארצות הברית, שם מתפרסם בימים אלה קמפיין חיסונים המוני, 69 אחוז מהאזרחים מעוניינים להתחסן מפני הנגיף.

הסקר הגיע על רקע מספר המתים הגואה ברחבי אירופה, כאשר גרמניה רשמה שיא חדש של 1,122 הרוגים, אתמול (רביעי) ושוודיה עם שיא של 205 מקרי מוות ו-32,000 מקרי הידבקות בקורונה ב-24 שעות.

על רקע מקרי המוות הגוברים בגרמניה, הזהיר שר הבריאות, ג'נס ספאן, מפני החמרה בסגר אם התחלואה לא תרד.

צרפת החלה את מסע החיסונים שלה ביום ראשון השבוע, יחד עם רוב מדינות האיחוד האירופי, כאשר הראשונים להתחסן הם דיירי בתי האבות.

עם זאת, פחות מ-100 איש התחסנו בשלושת הימים הראשונים בצרפת, קצב איטי בהרבה מאשר בגרמניה השכנה, שלא לדבר על ארה"ב או בריטניה. אולם הקצב בצרפת במגמת עלייה והרשויות טוענות כי הם עומדים בקצב סביר.

צרפת קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד