י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממקדים מטרה

מסמך הדרישות של שלומי אמונים ובעלזא בדרך לבחירות

המחלוקת בתוך סיעת אגו"י על המקומות הריאליים בין הפלגים והחסידויות השונות צוברת תאוצה | בבעלזא הקימו ועדה פוליטית שתוביל את השינוי אותו הם מבקשים, כבר בבחירות הקרובות | השבוע נועדו חברי הוועדה עם נציגי סיעת 'שלומי אמונים' וגיבשו מסמך דרישות רשמי 

מסמך הדרישות של שלומי אמונים ובעלזא בדרך לבחירות
נציגי שלומי אמונים עם הוועדה הפוליטית צילום: באדיבות המצלם

בחסידות בעלזא הקימו בשבועות האחרונות ועדה פוליטית מיוחדת בראשה עומד בנו של האדמו"ר הרה"צ רבי אהרון מרדכי רוקח במטרה להעניק גיבוי למהלכים הפוליטיים בתוך אגודת ישראל.

יחד עם סגן השר פרוש, ועם היציאה לבחירות הניעו השבוע את התהליך הפנימי באגודת ישראל, ולקראת הגשת הרשימות הם מציגים היום (חמישי) את הדרישות שלהם בפני הסיעה כולה.

ביום שלישי בערב נועדו נציגי סיעת שלומי אמונים, סגה"ש מאיר פרוש, ראשי הערים מאיר רובינשטיין וישראל פרוש יחד עם סגר"ע עיריית יוסי דייטש עם הוועדה הפוליטית של חסידות בעלזא שם חברים חלק מעסקני החסידות וגיבשו מסמך דרישות רשמי.

הדרישות:
- לשלב קהילות נוספות ברשימה החל מהמקום החמישי.
- לשים סוף לקיפוח של בעלזא שאינם מיוצגים ע"פ גודלם ומעמדם הראוי
- להקים ועדת כספים עם נציג מכל סיעה ולפעול בשקיפות

נוסח המכתב: "אנו ראשי הסיעות הנ"ל התכנסנו הערב, עם הכרזת היציאה למערכת בחירות נוספת כדי לדון בדבר איחוד השורות של התנועה הקדושה- אגודת ישראל בארץ ישראל במטרה להרבות מצביעים ולהגדיל תורה ולהאדירה.

מתוך רצון לליכוד השורות וחיבור כלל קהילות החסידים לתנועת אגודת ישראל, ומתוך רצון לתת תחושת שותפות למקסימום קהלים במוסדות התנועה הק'.

אנו קוראים בזאת לידידינו ושותפינו להנהגת תנועת אגודת ישראל, להצטרף לצורך ולצו השעה ולפעול:

א. להחליט שהחל מהמקום החמישי של אגו"י יוצבו נציגי חסידויות שלא מיוצגות בארבעת המקומות הראשונים של התנועה, לפי סדר גודלם וע"פ נתוני הפילוח של תוצאות הבחירות לכנסת ה-23".

ב. לשים סוף לתחושת האפליה והקיפוח של סיעת חסידי בעלזא, שאינם מיוצגים ע"פ גודלם ומעמדם הראוי".

ג. להקים לאלתר ועדת כספים המורכבת מנציג אחד של כל סיעה, במתכונת כפי שהיה בעבר. ובכך לאפשר שקיפות מלאה בניהול כספי הציבור".

שורות ההחלטות, שכל אחת מהן ממוקדת לטובת אגודת ישראל וקהליה ולמען ביצור כוחות התנועה בכל המישורים, מסיימת שורה של תקוה: "אנו בטוחים שהחלטות אלו יפלו על אוזניים קשובות והדברים יתקבלו על כלל סיעות התנועה ובעז"ה נוכל לצאת בכוחות חזקים ובתחושת שותפות של כלל הסיעות.

סוף.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במחנה ליצמן בחרו בשלב הזה להתעלם מהדרישות של סגן השר מאיר פרוש וחה"כ ישראל אייכלר, אך גם בסביבתם מודים כי קיים חשש לפגיעה באחוזי ההצבעה בקהילות החסידיות בבחירות שיתקיימו בעוד 83 יום.

בעלזא שלומי אמונים בחירות 2021 אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד