כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
משבר הקורונה

ירידה חדה במספר המתחתנים בישראל; עליה במגזר החרדי

בעקבות משבר הקורונה נרשמה ירידה של 25% במספר המתחתנים בשנת 2020 בתל אביב בחיפה ובגבעתיים נמצאה ירידה של כ- 28 אחוזים, מנגד בערים החרדיות בני ברק, אלעד, קריית ספר ומודיעין עילית נמצאה עלייה של12%

ירידה חדה במספר המתחתנים בישראל; עליה במגזר החרדי
שבירת הכוס בחופה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בשנה האחרונה אנו מצווים לא לערוך אירועים המוניים וזאת על מנת למנוע התקהלויות המפיצות את נגיף הקורונה עוד ועוד, לאור כך בדקו במשרד לשירותי דת את נתוני המתחתנים בשנה האחרונה. מנתוני הדו"ח המיוחד עולה כי בעוד בציבור הכללי נרשמה ירידה במספר המתחתנים בציבור החרדי נרשמה דווקא עלייה למרות ההגבלות.

מנתוני דו"ח הנישואין לשנת 2020 אותו פרסם המשרד לשירותי דת היום (חמישי) עולה שבשנת 2020 נרשמו לנישואין- 30,260 זוגות. לעומת שנת 2019- שבה נרשמו לנישואין- 34,083 זוגות, ירידה של 25% במספר הזוגות שנשאו בשנה האחרונה.

מחבר הדו"ח הרב חזקיהו סאמין ראש אגף רבנות ונישואין במשרד לשירותי דת אמר עם פרסום נתוני הדו"ח: "שנת 2020 התנהלה בצל משבר הקורונה שהפך את חוסר הוודאות ואי היציבות להתנהלות יומיומית דבר שהקשה על קבלת החלטות לזוגות שבאו בברית הנישואין".

עוד הוסיף הרב סאמין: "ירידה נוספת נמצאת אף בקיום חתונות בפועל, כ-10 אחוז מתיקי נישואין שנפתחו הינם ללא קביעת מועד חתונה, זאת בשל אי וודאות לגבי אפשרות לקיום חתונה באולם/גן אירועים בתקופה זו". לדברי הרב סאמין שנת 2020 התנהלה בצל משבר הקורונה שהפך את חוסר הוודאות ואי היציבות להתנהלות יומיומית דבר שהקשה על קבלת החלטות לזוגות שבאו בברית הנישואין. "אני חייב לציין שהמגמה הזאת לא אפיינה את המגזר החרדי שבו למדו לחיות לצד המשבר ולנהל שיגרת חיים לצד המשבר שפקד את העולם".

בדברי ההסבר והניתוח נכתב: "על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ישנו גידול של 2% במספר תושבי מדינת ישראל מידי שנה, בתוך זה 81% נובע מגידול טבעי (הפרש בן לידות לפטירות) ו- 19% ממאזן הגירה (הפרש בין יורדים לעולים חדשים). כשמצרפים את אחוז הירידה בשנת 2020 במספר תיקי הנישואין (13 אחוז) ואחוז הגידול במספר התושבים (2 אחוז) נמצא כי ב-2020 ישנה ירידה של 15 אחוז נרשמים לנישואין בהשוואה למספר הנרשמים לשנת - 2019 , זאת, אם ניקח בחשבון את העובדה שבחמש שנים האחרונות קיימת מגמת ירידה של כ -5 אחוז במספר הנרשמים לנישואין בישראל.  

נמצא כי השנה הירידה במספר פתיחת תיקי נישואין עומד על 15 אחוז ובשל משבר נגיף הקורונה הוא כ-10 אחוז.

על פי הדו"ח הירידה המשמעותית ביותר נמצאת בערים: תל אביב, חיפה, גבעתיים, רמת גן, רמת השרון והרצליה. בתל אביב בחיפה ובגבעתיים נמצאה ירידה של כ- 28 אחוזים, ברמת גן, ברמת השרון ובהרצליה נמצאה ירידה של כ- 20 אחוז

מנגד, בערים החרדיות בני ברק, אלעד, קריית ספר ומודיעין עילית נמצאה עלייה של 12% בהשוואה אשתקד.

לסיכום ציינו במשרד לשירותי דת כי בישראל פועלים 160 לשכות נישואין מתוכם 137 פועלות מתוך המועצות הדתיות ו-33 פועלות שלא במסגרת המועצות הדתיות. המעניקות שירות איכותי מקצועי וזמין לבאים בשעריהם.

המשרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד