ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אחרי הפגישה ההיסטורית

שר המשפטים: "הקהילה היהודית מוציאה פסקי דין בשמו של המלך"

לאחר שנפגש עם דיינים יהודים בקזבלנקה, שוחח שר המשפטים המרוקני, עם כלי תקשורת ישראלי ואמר כי ישנם שופטים יהודים בשני אגפים עבריים בבתי המשפט בקזבלנקה וטנג'יר והם מעניקים שירות משפטי בעבור הקהילה היהודית במרוקו ומוציאים פסקי דין בשמו של המלך

שר המשפטים: "הקהילה היהודית מוציאה פסקי דין בשמו של המלך"
שר המשפטים המרוקני בביקור בביה"ד בקזבלנקה צילום: באדיבות 'כאן חדשות'

שר המשפטים המרוקני, מוחמד בנעיד אל-קאדר, נפגש אתמול (רביעי) בקזבלנקה עם דיינים יהודים, במסגרת ביקור שקיים בבית הדין בעיר. במהלכו חנך שילוט חדש לאגף העברי בבית הדין המקומי.

‏בשיחה עם 'כאן חדשות', אמר שר המשפטים המרוקני כי כיום ישנם שופטים יהודים בשני אגפים עבריים בבתי המשפט בקזבלנקה וטנג'יר והם מעניקים שירות משפטי בעבור הקהילה היהודית במרוקו ומוציאים פסקי דין בשמו של המלך מוחמד השישי.

‏לדברי שר המשפטים המרוקני אל-קאדר, הייחוד של מרוקו הוא שגרם לעם המרוקני ללא יוצא מן הכלל להיענות באופן אוטומטי ליוזמה של המלך, לחדש את היחסים בין ישראל למרוקו. מהלך שלדבריו, יסייע ‏לשלום וליציבות ויחזק את הקשרים האיתנים בין הקהילה היהודית במרוקו לבין המדינה.

 

 

כזכור, כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', פירות השלום בין ישראל למרוקו משפיעים לטובה גם על היחסים הפנימיים בין השלטונות והקהילה היהודית המקומית.

פגישה היסטורית נערכה אתמול (רביעי) בקזבלנקה בבניין בית המשפט העליון, בין שר המשפטים המרוקני לדיינים הרשמיים של המדינה.

שר המשפטים דרש בשלומם והתעניין לצרכי הקהילה היהודית ובית הדין. הוא הבטיח לסייע בכל הנדרש למען חיזוק וביצור מעמדו של בית הדין לדיינים בקזבלנקה. השר הזכיר כי לדיינים יש מעמד חוקתי במרוקו ככל שאר השופטים, ובית הדין היהודי הינו גוף משפטי מטעם המדינה אשר רק הוא מוסמך לטפל בענייני נישואין וגירושין וענייני ירושות וכדו' על פי ההלכה היהודית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר הבהיר כי הדיינים מוסמכים לכל דבר כולל לשלוח אנשים או לשחרר אנשים ממאסר, ולרשותם עומדת המשטרה המקומית לציית לכל דיניהם.

בפגישה חזר השר על חשיבותו של בית הדין הרשמי וכי אין מקום לבתי דין פרטיים.

שר המשפטים מרוקו הסכם שלום דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד