א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
פייק סגר שלישי

התחלואה בקורונה ממשיכה לזנק ולשבור שיאים

מאז חודש אוקטובר, ישראל לא ידעה מספרי תחלואה יומיים שכאלה. על פי עדכון משרד הבריאות הערב, ביממה האחרונה אובחנו מעל 5,800 חולי קורונה חדשים. בניגוד לסגרים קודמים שהיו הדוקים יותר והתחלואה הלכה ופחתה, לנגד עינינו מתרחש אפקט הפוך

התחלואה בקורונה ממשיכה לזנק ולשבור שיאים
מתחם בדיקות קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי 5,809 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול, המספר הגבוה ביותר מזה חודשיים ברציפות. הפעם האחרונה שבה מספר החולים היה גבוה יותר הייתה בשני באוקטובר. מספר החולים הפעילים בארץ עומד על 43,615 בני אדם, כאשר מצבם של 679 חולים מוגדר קשה, ו-165 מהם מחוברים למכונות הנשמה.

102,957 בדיקות לאיתור הנגיף נערכו אתמול, מהן 5.7% נמצאו חיוביות. מפרוץ המגפה בארץ נפטרו 3,325 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מספר אנשי הצוות הרפואי השוהים בבידוד עומד כעת על 4,019 מתוכם 487 רופאות ורופאים ו-1054 אחיות ואחים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר מוקדם יותר היום בנוגע לאפשרות שהסגר יוארך כי "אנחנו עוקבים אחרי מדדי התחלואה ובוחנים להחמיר את ההגבלות - צמצום הלימוד, העובדים והתנועה. הכל כדי למנוע התקהלויות. הסגר מתוכנן לשבועיים, אם לא יקרה כלום נצטרך לחשוב ולהציע הידוק של ההחמרות. מאמין שנוכל לחסן את הציבור הבריא בחודש פברואר".

כמו כן, פרופ' לוי ציין כי יש ועדה שעוקבת אחר תופעות הלוואי של החיסון. "באשר למוטציה שדיברנו עליה בשבוע שעבר היא עדיין כמובן קיימת ובמדינות אירופה ולא רק באנגליה. ההידוק והסגר הולכים ועולים באזורים שבהם המוטציה נפוצה. אנחנו מבקשים מכל השבים ארצה לתת בדיקות ולהיכנס לבידוד".

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד