י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תמיד תהיתם? זה ההסבר

איך זה שהציבור החרדי נדבק כל כך למרות השמירה הקפדנית • צפו

בטח תהיתם איך יכול להיות שבמגזר החרדי היו התפרצויות של הנגיף כה משמעותיות, האירוניה זעקה לשמיים, בקהילות ששמרו שמירה כפולה ומכופלת לא ראו שנגיף הקורונה פסח עליהם, בתקשורת במקביל 'שחטו' אותנו מידי ערב, והלב התפלץ

איך זה שהציבור החרדי נדבק כל כך למרות השמירה הקפדנית • צפו
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

בתקופה האחרונה אנו מתמודדים עם שני נגיפים הצועדים יחדיו, הראשון הוא כמובן נגיף הקורונה, נגיף שפרץ לחיינו היישר משוק הפירות בהוואן שבסין, והשתלט על העולם כולו. איתו צועד יד ביד גם נגיף ההסתה, הנגיף הזה, טבוע בעם שלנו מיום היווסדו. אך בשילוב עם נגיף הקורונה מדובר בשילוב 'קטלני', ובימים בו נגיף הקורונה הרים ראש, גם נגיף ההסתה התרומם יחד אתו.

בטח תהיתם איך יכול להיות שבמגזר החרדי היו התפרצויות של הנגיף כה משמעותיות, האירוניה זעקה לשמיים, בקהילות ששמרו שמירה כפולה ומכופלת לא ראו שנגיף הקורונה פסח עליהם, בתקשורת במקביל 'שחטו' אותנו מידי ערב, והלב התפלץ.

רק בימים האחרונים עם הופעתו של הגל השלישי, הוכנס בכלי התקשורת מדד חדש, כמה חרדים יש בסך כל החולים, "מתוך 180 חולים בעיר 160 מהם משתייכים לציבור החרדי" הופצו הדיווחים, תוך התעלמות מוחלטת מחגיגות ההפרה.

לא ראינו את כלי התקשורת זועקים בגרון ניחר על כך שרק 10% מכלל השבים מדובאי נקלטו במלוניות הבידוד, כל השאר 90% איכשהו התחמקו הביתה, לא שמענו את גינויי הפוליטיקאים מגנים בזעם את המסיבות ההמוניות שנערכו בסוף השבוע האחרון. הצביעות, אוי הצביעות.

בימים האחרונים פרסמו במכון התקנים הישראלי סרטון מיוחד, המסביר על חשיבות עטיית המסכה, ואופי השימוש בה, בסרטון זה לכאורה טמונה התשובה.

על פי האמור בסרטון של מכון התקנים המסכה לא מגנה באופן מספק כשמדובר במגדלי זקנים (שלא תטעו, לא התכוונו לחרדים, החרדים אשמים, הם רק מגנים על ה'היפסטרים'), בסרטון הבהירו מכון התקנים הישראלי כי על מנת שהמסכה תספק את ההגנה לעוטה אותה היא צריכה להיות צמודה לעור האדם, מה שכמובן לא מתממש אצל רוב חלקי הציבור החרדי המגדלים זקן על פי מצוות התורה והמסורת.

עובדה זו מסבירה את התהייה שבטח שאלתם את עצמכם "איך שזה יכול להיות שפלוני נשמר כל כך, ובכל זאת דבק בו נגיף הקורונה", ואכן מדובר ברוב המקרים באנשים בקבוצות סיכון שלקחו ברצינות ובאחריות את הנחיות משרד הבריאות, הנחיות שבעצם לא הגנו על חייהם בצורה מספקת.

יובהר ויודגש, עטיית המסכה היא חובה, היא מונעת הפצת חיידקים ונגיפים, אך ההכרח לא יגונה, במקרה של בעלי זקנים היא לא מגנה במאת האחוזים, וזה אולי ההסבר לתחלואה המתפרצת במגזר החרדי. אנחנו את ההנחיות נמשיך ונשמור, מדובר בהצלת נפשות ופיקוח נפש, למרות שאכן לא בהגנה הרמטית, אנחנו עושים את המקסימום.

נשמרתם לנפשותיכם מאד!

קורונה מסכה הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד