י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יכול היה להסתיים באסון

צפו: הקצין מטיח את המפגין לעבר רכב נוסע

זה יכול היה להסתיים באסון: במחאת הימין בירושלים שנמשכת זה כשבוע וחצי בעקבות מותו הטראגי של הנער אהוביה סנדק ז"ל, תועד שוטר כשהוא מטיח מפגין ברכב נוסע וכמעט גרם לפציעתו או מותו. כאשר הנער מתרומם שוטר אחר דוחף אותו שוב • צפו בתיעוד המטריד

צפו: הקצין מטיח את המפגין לעבר רכב נוסע
שוטר מטיח מפגין ברכב נוסע צילום: ידידיה אפשטיין

כמידי ערב, עשרות פעילי ימין מפגינים בשעה זו (חמישי) בשתי נקודות בירושלים במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג בשבוע שעבר המהלך מרדף משטרתי בבנימין. עשרות מפגינים מקיימים מחאה בכניסה לירושלים סמוך לגשר המיתרים. עד כה נעצרו במקום למעלה מעשרה מפגינים.

בתיעוד מהמחאה, נצפה שוטר מטיח מפגין צעיר לעבר רכב נוסע, לאחר שזה ניסה להפריע במעצר אחד המפגינים. במקביל, מתקיימת מחאה ברחוב בר אילן, שם הצליחו המפגינים לחסום את הכביש לסירוגין. כוחות המשטרה פועלים בשלי הנקודות.

ממשטרת ישראל נמסר כי "כוחות המשטרה ממשיכים בפעילות אל מול מאות משתתפי המחאה סמוך לגשר המיתרים תוך ניסיונותיהם של המפגינים מעת לעת לחסום את הכניסה לעיר".

לטענת המשטרה, "במספר מקרים הושלכו ביצים לעבר השוטרים. כמו כן, במהלך ביצוע מעצר חשודים, נפגעו שני שוטרים. כוחות המשטרה החלו בשימוש באמצעים על מנת להשיב את הסדר".

במקביל לכך, מתקיימת מחאה בצומת בר אילן בה משתתפים עשרות רבות של מפגינים. עד כה התקבלו מספר דיווחים אודות גרימת נזק לאוטובוסים שחלפו במקום, במסגרת קו שירות, ושמשותיהם נופצו. כך נמסר מהמשטרה.

עד כה עוכבו / נעצרו 13 מפגינים בגין הפרת הסדר וחסימת צירי התנועה.

בתוך כך, מוקדם יותר פנה היועץ המשפטי לממשלה של ארגון בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק במכתב דרישה לראש מח"ש וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להדיח מיידית את ראש צוות החקירה בפרשת בתאונה וכן להעמידו לדין משמעתי.

לטענת עו"ד ליטווק, ראש צוות החקירה אמר במהלך דיון בביהמ"ש השוטרים שהיו ברכב פעלו כנדרש וכמצופה מהם, וכי מדובר ב'קביעת החלטה בטרם מיצוי החקירה לעומק'

מנכ"ל בצלמו שי גליק מסר: "מדובר במשחק מכור, מה הטעם לחקור ולבדוק ולקחת עדות, כשראש צוות החקירה אמר כבר בבית המשפט שהשוטרים פעלו כנדרש? אנחנו דורשים מיידית את החלפתו בראש צוות חדש שאינו מהאזור שיוכל לבדוק לחקור כדי להגיע לאמת".

אהוביה סנדק מפגין אלימות שוטרים שוטר אלים דחיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד