כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הרב יואל שוורץ זכה בפרס מוסקוביץ' לעשיה יהודית

הרב יואל שוורץ, מקים הנח"ל החרדי זכה בפרס מוסקוביץ לעשיה יהודית וציונית, על עשייתו בעניין הנח"ל החרדי. סכום הפרס עומד על 50,000 דולרים ומחולק בין שלושה זוכים

הרב יואל שוורץ
הרב יואל שוורץ

מפעל פרס מוסקוביץ' לציונות הכריז היום על זוכי פרס "עוז ציון" המוענק מדי שנה לשלושה תושבי המדינה הנבחרים על ידי ועדת הפרס. השנה הזוכים הם הרב יואל שוורץ מקים הנחל חרדי ,אניטה טוקר בשם מתיישבי גוש קטיף ותא"ל במיל' אהרון דוידי.

פרס מוסקוביץ' נוסד על ידי ד"ר ארווינג וצ'רנה מוסקוביץ', כביטוי לתמיכה במגשימי הציונות בחברה הישראלית של היום, הפועלים לטובת צרכי הכלל, הצורך בפרס זה התעורר בשל התחושה, המשותפת לרבים, כי גיבוריה האמיתיים של הציונות, בישראל של ימינו – אלו המוכרים לציבור ואלו שמתרחקים מאור הזרקורים – אינם תמיד זוכים להכרה הממסדית ולהוקרה הציבורית להן הם ראויים.


פרס "עוז ציון" מוענק לאזרחים ישראלים, תושבי ישראל, המגלמים במעשיהם את הציונות המודרנית ואת ההתמודדות עם האתגרים המורכבים הניצבים בפניה,חינוך, מחקר, התיישבות, תרבות, בטחון ובתחומים נוספים. הפרס מוענק לגברים ונשים ישראליים הפועלים מתוך תחושת אחריות אישית, חזון ותחושת שליחות לאומית. בין חתני הפרס בעבר היו משה "מושקו" מושקוביץ איש החזון והבניה של גוש עציון, נעם ארנון מייסד מדרשת חברון וממנהיגי היישוב היהודי בחברון,רונית שוקר ממקימי ההתיישבות בגוש שילה ועוד. הפרס המחולק לשלושה זוכים, כולל גם פרס כספי בסך 50 אלף דולר.


בין מקבלי הפרס השנה כאמו נמנה הרב יואל שוורץ מייסד הנחל החרדי, בין שיקולי ועדת הפרס נכתב " מטרתו של הנחל החרדי אשר הוקם ב1999 בשיתוף צה"ל ומשרד הביטחון היא לאפשר את גיוסם של בני נוער חרדים המשתייכים להסדר "תורתו אמנותו" ואינם לומדים בישיבות, לשירות קרבי בצה"ל בתנאים שיאפשרו להם לשמור על צביונם המיוחד ואורח החיים אליו הורגלו הכוללים מסגרת יום יומית מסודרת לתפילות, שיעורי קודש מפי רבנים, מזון כשר למהדרין וכדומה. . הרבנים העובדים עם הנחל החרדי, ובראשם רב שוורץ, עמדו ועומדים לעיתים בפני סכנת נפשות. בנוסף, ספרים שהרב שוורץ כתב הוחרמו והוא מנודה מהקהילה החרדית בגלל עבודתו ומסירותו לשבץ נוער חרדי במסגרת הצבאית של מדינת ישראל. הרב שוורץ העוסק בחינוך כבר ארבעים שנה הוא הסמכות הרוחנית של התוכנית. הוא רואה את עבודתו כמשימה לאומית והחליט למצוא דרך לשבץ את אותם בני ישיבות בתוך מסגרות המדינה בכדי לא ליצור שני עמים. רעיון הנחל החרדי הוא חלום של איחוד, והרב שוורץ מאמין כי נותנים הזדמנות מתאימה לחרדים לשרת בצה"ל -עם ישראל יהיה מאוחד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד