י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות התנגדות כחל"ב

השר אוחנה מבקש למנות את קובי שבתאי למ"מ המפכ"ל

בישיבת ממשלה טלפונית העלה השר לביטחון פנים הצעה למנות את ניצב קובי שבתאי כמ"מ המפכ"ל ואת גונדר קטי פרי כמ"מ נציבת שב"ס. בקשתו בעקבות התנגדות כחול לבן למינויים

השר אוחנה מבקש למנות את קובי שבתאי למ"מ המפכ"ל
אמיר אוחנה עם קובי שבתאי צילום: באדיבות המצלם

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה העלה היום (שישי) לישיבת ממשלה טלפונית בקשה למנות את ניצב קובי שבתאי כמ"מ המפכ"ל ואת גונדר קטי פרי כמ"מ נציבת שב"ס. אמש (חמישי), מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן סיים את תפקידו אותו מילא בשנתיים האחרונות. כהן יצא אמש לחופשה כפי שהודיע מייד עם ההחלטה למנות את מפקד משמר הגבול ניצב קובי שבתאי למפכ"ל הבא.

היום פנה השר אוחנה לחברי הממשלה וביקש מהם למנות לאשר את המינויים על תקן מ"מ, לאחר שלטענתו חברי כחול לבן מונעים את את אישורם.

"מאז כניסתי לתפקיד לפני קצת יותר מחצי שנה, עמלתי קשה כדי למצוא את האנשים הנכונים לעמוד בראשי הארגונים - מפכ"ל למשטרת ישראל ונציב לבתי הסוהר", אמר אוחנה לחברי הממשלה, "פגשתי את כל הגונדרים בשב"ס, את כל הניצבים במשטרת ישראל וגם קצינים בדימוס בשני הגופים. ביקרתי ביחידות כדי להתרשם מהמאפיינים הייחודיים, מהפעולות שנקטו המפקדים ומהאתגרים".

אוחנה הוסיף ואמר: "לאחר כל זאת, שוכנעתי כי האיש המתאים לעמוד בראשות הארגונים הם ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול, לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. המדובר במפקד שהצעיד את החיל לשיאים חדשים בשנים קשות ומאתגרות והפך אותו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב המתגייסים (כולל צה"ל כמובן), ונושא אחריו כשלושים שנות שירות במשטרה במגוון תפקידים, במהלכן סיכן לא אחת את חייו ונפצע. קובי נושא את עיטורי האומץ והמופת, ומוערך מאוד על ידי פקודיו ומפקדיו כאחד".

"השניים אושרו על ידי הוועדה המייעצת לממשלה שבחנה, דיקדקה ואישרה בתוך זמן קצר את המינויים, לאור החלטתם של שני ממלאי המקום היוצאים להודיע על יציאתם לחופשה כבר ביום א' הקרוב (3.1.20), ואני מודה לה על כך".


אוחנה המשיך והסביר בפני בפני שרי הממשלה כי סבר שנכון יהיה להביא את מינוי הקבע לאישור מיידי בממשלה, "לאחר יותר משנתיים שבשני הארגונים מכהנים ממלאי מקום, וזאת בזמנים קשים ומאתגרים במיוחד לארגונים".

"לצערי", הוסיף השר לביטחון פנים, "המדובר בממשלה פריטטית בה גוש כחולבן צריך לאשר נושאים שעל סדר יום הממשלה, ואישור כזה לא ניתן על ידם. על כן אני נאלץ להביא בפניכם הצעה חלופית בהסכמה, למנות את השניים לממלאי מקום ראשי הארגונים, באמונה ובתקווה שבזמן הקרוב ביותר תינתן הסכמת כחולבן להשלמת מינויי הקבע לשני הגופים הביטחוניים, המשוועים לכך כבר יותר משנתיים. על כן אבקשכם להצביע בעד מינויים כממלאי מקום, עד להבאת האישור למינוי הקבע במהרה בימינו בע"ה".

קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד