י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ללא מכת"זיות

מחאת השמאל: עצורים סמוך למעון ראה"מ

בניגוד להפגנת הימין המתקיימת בבירה, במחאת השמאל מול מעונו של ראש הממשלה השתמשה המשטרה בכוח מינימלי להשבת הסדר ולא נעשה שימוש במכת"זיות | 11 בני אדם נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים

מחאת השמאל: עצורים סמוך למעון ראה"מ
המחאה בבלפור צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמידי שבוע, מאות פעילי שמאל הפגינו הערב (מוצ"ש) ליד מעון ראש הממשלה בירושלים וכיכר פריז הסמוכה. במקום נרשמו עימותים לבין המפגינים לכוחות במשטרה. לדברי המפגינים, מטרתם היא לבצע 'מצור על בלפור'.

המשטרה עצרה במהלך המחאה 11 בני אדם החשודים בהפרת הסדר הציבורי ובתקיפת שוטרים.

בניגוד למחאת פעילי הימין המתקיימת במקביל מול המחלקה לחקירות שוטרים בבירה, כוחות המשטרה בבלפור, כך נראה, פעלו בסלחנות יתרה אל מול המפגינים. בעוד בהפגנת הימין פעלו מספר מכת"זיות בניסיון לפזר את המפגינים, סמוך למעונו של ראש הממשלה פעלה המשטרה באסטרטגיה שונה תוך הפעלת כוח סביר בלבד.

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך למחאה שהתקיימה בכיכר פריז, מרבית המפגינים עזבו את המתחם, והכבישים נפתחו לתנועה". עוד נאמר בהודעת המשטרה כי "בשעות הצהריים הגיעו עשרות מפגינים אל רחוב סמולנסקין והחלו מפרים את הסדר במקום. כוחות משטרה שבמקום פעלו להשבת הסדר".

מתנועת 'קריים מיניסטר', ממארגנות המחאה נגד נתניהו נמסר: "ההסתה והאלימות מבלפור לא ירתיעו אותנו. בפתחה של שנה אזרחית חדשה ישראל מייחלת לתום עידן השיסוי והפילוג של הנאשם, ואנחנו נחושים להבהיר לו שנמשיך להגיע אליו הכי קרוב. ביבי, נבוא אליך כל שבוע, מכל כיוון. נסגור עליך עד שתלך!"

בלפור מחאת הדגלים השחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד