כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ביי ביי משבר: שיא היסטורי בבורסה בתל אביב

שיא של כל הזמנים במדד המעו"ף נשבר הבוקר כשהמדד חצה את רף 1237 הנקודות • שיא קודם נרשם בנובמבר 2007 • השיא משלים עליה של 110 אחוזים מהשפל שנרשם בנובמבר 2008

ביי ביי משבר: שיא היסטורי בבורסה בתל אביב

פרשנים כלכליים התחרו ביניהם בקינות על עומק המשבר, משקיעים הביטו בעיניים כלות איך עמל חייהם יורד לטמיון ונבואות זעם צעקו בראש הכותרות על משבר ארוך שנים הצפוי לכלכה העולמית ולזו הישראלית.

אך הבוקר (ג), הראתה הבורסה הישראלית, כי בבורסה כמו בבורסה, שום נבואה לעולם אינה מגשימה את עצמה, ועלתה לשיא היסטורי של כל הזמנים: מדד המעו"ף עלה מעל 1,237 נקודות – מעל השיא ההיסטורי האחרון שנרשם בנובמבר 2007. עם רשימת השיא, משלים המדד זינוק של כ-110% מאז השפל בנובמבר 2008, אז שהה המדד ב-592 נקודות. מחזור המסחר מסתכם בכ-830 מיליון שקל.

החגיגה בארץ אינה ייחודית, ואדרבה הבורסה הישראלית נדחפת על-ידי עליות בבורסות חו"ל. לאחר פרסום נתונים כלכליים טובים בארה"ב בימים האחרונים, ובכללם נתוני התעסוקה שהיו החזקים ביותר מזה 3 שנים ועלייה במדד מנהלי הרכש לחודש מארס, ננעלה אמש וול סטריט בעליות של כ-0.5% ומדדי המניות שם שוהים בשיא של כ-18 חודשים.

בין המניות הבולטות במחזור המסחר - מניות הגז וכמובן המניה הלאומית, מניית חברת טבע, שהודיעה ביום ה' האחרון כי בית משפט בנוואדה פסק לטובתה בתביעה למנוע מחברת Watson לשווק גרסה גנרית לתרופת המקור של החברה, ה-Seasonique. כך שווטסון לא תוכל לשווק את גרסתה הגנרית לפני ינואר 2024.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד