י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מוכיחה את הקשר ההדוק"

מערכת 'כיפת ברזל' השנייה הועברה לארה"ב • תיעוד

כשנתיים לאחר חתימת ההסכם בין משרד ההגנה האמריקני למשרד הביטחון הישראלי, הועברה בסוף השבוע מערכת כיפת ברזל השנייה לצבא ארצות הברית | שר הביטחון גנץ: "המסירה מוכיחה את האפקטיביות של המערכת מול איומים שונים, ואת היכולות הטכנולוגיות המצוינות של התעשיות הישראליות"

מערכת 'כיפת ברזל' השנייה הועברה לארה"ב • תיעוד
משלוח כיפת ברזל לארה"ב צילום: משרד הביטחון

משרד הביטחון מסר בסוף השבוע את סוללת 'כיפת ברזל' השנייה מפיתוח חברת רפאל לצבא ארה"ב, זאת במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני. ההעברה בוצעה על ידי מנהלת 'חומה' במינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית של משה"ב. בחודש אוגוסט 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארה"ב על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות 'כיפת ברזל' להגנת כוחות צבא ארה"ב.

הסוללה הראשונה נמסרה בחודש ספטמבר האחרון, באירוע מצומצם במעמד שר הביטחון בני גנץ. אירוע המסירה התקיים בקו היצור של חברת רפאל תחת מגבלות הקורונה, בהשתתפות שר הכלכלה, עמיר פרץ, ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, יו"ר רפא"ל, עוזי לנדאו ומנכ"ל רפאל, יואב הר אבן.

המערכת הראשונה נמצאת כבר בתהליך אינטגרציה בארה"ב. הסוללה השניה נמסרת כעת בהתאם לחוזה, תוך עמידה בלוחות הזמנים של הפרוייקט. "מערכת כיפת ברזל תשמש להגנת כוחות פורסים של צבא ארה"ב מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים", נמסר ממשרד הביטחון.

כזכור, לפני כשנתיים הודיע צבא ארצות הברית למשרד הביטחון, על החלטתו לרכוש מערכות 'כיפת ברזל' עבור צורך מידי של צבא היבשה האמריקני (U.S. ARMY). ראש הממשלה נתניהו אמר אז כי " מדובר בהישג גדול לישראל. זה ביטוי נוסף להידוק הברית האיתנה שלנו עם ארה"ב וביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם.

"לישראל יש כיפת ברזל ואגרוף ברזל. המערכות שלנו יודעות להתמודד עם כל איום, גם בהגנה וגם בהתקפה. לא הייתי ממליץ לאויבינו לנסות אותנו", הוסיף אז נתניהו. כאמור, בסוף השבוע הועבר המשלוח השני לצבא ארצות הברית. שר הביטחון בני גנץ אמר היום: "מסירת כיפת ברזל לצבא ארה"ב, מוכיחה שוב את הקשר ההדוק בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקאי".

"המסירה מוכיחה את האפקטיביות של המערכת מול איומים שונים, ואת היכולות הטכנולוגיות המצוינות של התעשיות הישראליות", הוסיף גנץ.

כיפת ברזל משרד הביטחון ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד