י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סאגת המתחסן המיליון

ב'כאן' נלחצו מהתביעה שבדרך ופרסמו הבהרה והתנצלות

תאגיד השידור הציבורי האשים את המתחסן המיליון כי הוא רוצח. לאחר שאוימו בתביעה פרסמו התנצלות והבהרה, עם זאת סייגו: "אנו חושבים שהייתה חשיבות בשידור הפרטים המהותיים: אדם שנשא עונש מאסר ממושך על עבירות חמורות עמד בקרבתו של ראש הממשלה, בלי שאיש בסביבתו יידע על דבר על האיש ועל עברו"

ב'כאן' נלחצו מהתביעה שבדרך ופרסמו הבהרה והתנצלות
מוחמד עבד אלווהב ג'בארין צילום: צילום מסך

מוחמד עבד אלווהב ג'בארין, תושב אום אל פאחם, זכה לכבוד ולתצלום משותף עם ראש הממשלה, עת צולם בטקס מיוחד וקיבל את התואר 'המתחסן המיליון' התיעוד שלו התפרסם והפך לסערה של ממש עת נפוצו שמועות כי הוא רוצח שריצה שני עשורים מאחורי סורג ובריח. אמש (ראשון) בראיון לחדשות 12 הוא הוסיף והצהיר כי הוא מתעתד להצביע למפלגת הליכוד בבחירות הקרובות.

מוקדם יותר בשיחה עם 'כאן חדשות' חושפי הידיעה, הכחיש ג'בארין את הדיווח ואמר: "זה שקר שאני ישבתי על רצח, שמישהו יביא הוכחה שאני ישבתי על רצח, אני ישבתי על שוד ישבתי על החזקת נשק, השתחררתי כבר בשנת 1992, אין לי עבר, אני בן אדם נקי, יש לי ילדים יש לי נכדים, אני בן אדם בן 66 פלוס, זה כבר ירד".

בראיון לגל"צ הוסיף ג'בארין והצהיר: "ישבתי בכלא, כמו מיליון אנשים שישבו בכלא מקום המדינה. לא הורשעתי ברצח, אני עומד לתבוע את מי שאמר את זה. השתמשו בי כדי לנגח את ראש הממשלה".

ב'כאן חדשות' נלחצו מהאיום על התביעה שבדרך על הפצת הדיווח כי מדובר ברוצח, והכתב ערן זינגר פרסם היום הודעת הבהרה מיוחדת: "ביום ראשון, יומיים לאחר מכן, (אחרי הטקס ביום שישי א. מ.) מסר לי אחד ממקורותי, שהאזרח שהתחסן הוא עבריין מורשע, שנשא עונש מאסר של על רצח, כך לדברי המקור. הוא אף הרחיב על נסיבות המקרה. בבדיקה שעשתה אורלי אלקלעי, הכתבת שלנו בעמקים, עם מקורותיה, המידע הוצלב ונאמר שהוא נכון. גם אליי וגם אל אורלי הגיעו פרטים זהים על המקרה, ממקורות לא זהים. אורלי ואני דיווחנו על המידע  בכותרת: פרסום ראשון: המתחסן המיליון, שהצטלם עם רה״מ באום אל פחם - רוצח משוחרר".

עוד הוסיף זינגר "לאחר שידור הידיעה טען ג'בארין שהוא מעולם לא רצח, אך הודה שהיה מעורב והורשע במעשים פליליים חמורים ובהם סחר והברחת אמצעי לחימה ושוד מזוין. על פי מסמך רשמי של שב"ס, שהועבר על ידי פרקליטו, ג'ובראן ישב בכלא 14 שנה לסירוגין, לארבע תקופות מאסר שונות לפי הפירוט הזה: 1981-1986, 1989-1991, 1992-1995, 1996-1999. טעינו בכך ששידרנו את הידיעה בלי קבלת תגובה ממר ג'בארין. חשבנו שהמידע שבידינו מוצלב ומאומת דיו, הסתמכנו על מקורות שלנו, חלקם כאלה שאנחנו עובדים מולם שנים - ועל כך אנו מתנצלים מעומק ליבנו בפני ג'בארין ובפני צרכני כאן חדשות".

"עם זאת" הוסיף זינגר לסיום "אנו חושבים שהייתה חשיבות בשידור הפרטים המהותיים: אדם שנשא עונש מאסר ממושך על עבירות חמורות עמד בקרבתו של ראש הממשלה, בלי שאיש בסביבתו יידע על דבר על האיש ועל עברו".

תאגיד השידור הציבורי בנימין נתניהו תביעת דיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד