י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יועמ"שית העירייה קבעה

אחרי שנפתח - בית הספר שעורר סערה, ייסגר שוב: "זעקה מזויפת"

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בבית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר בפתח תקווה, הציגה היום היועצת המשפטית של העירייה חוות דעת שקובעת כי מסמכותו של ראש העיר רמי גרינברג לסגור את המוסד במטרה לבלום את ההתפשטות

אחרי שנפתח - בית הספר שעורר סערה, ייסגר שוב: "זעקה מזויפת"
ביה"ס 'בית יעקב' בפ"ת צילום: באדיבות המצלם

היועצת המשפטית של עיריית פתח תקווה, עו"ד שרית גרינבאום, קובעת בחוות דעת רשמית, כי ההחלטה של ראש העיר רמי גרינברג לסגור את בית הספר 'בית יעקב' בעיר בעקבות התפרצות הקורונה בקרב התלמידות, הייתה חוקית לחלוטין ומתוקף סמכותו. בעקבות חוות הדעת, החליט הצוות המקצועי של העירייה – לסגור את בית הספר במרכז העיר החל ממחר (שלישי) עד ליום שישי הקרוב.

הבוקר (שני) נפתח בית הספר לאחר שמספר הורים מצומצם, פנה למשרד החינוך נגד ראש העיר, אך מחר הוא כבר ייסגר שוב בעקבות חוות הדעת החדשה. גורמים בעירייה טוענים מרבית ההורים סירבו לשלוח בנותיהם לבית הספר, וכי הסיבה היחידה שהוא נפתח היום, היא "פעילות של מספר עסקנים של מטרתם לפגוע בראש העיר, מבלי התחשבות בסיכון התלמידות ובני משפחותיהם".

בחוות הדעת משפטית שהנפיקה עו"ד גרינבאום, היא כותבת כי בניגוד להודעה שפרסמה היועצת המשפטית למחוז החרדי במשרד החינוך עו"ד מיכל שאול שקבעה כי יש לאסור על הרשות לסגור את בית הספר בשל חוסר סמכות - "מחובתה ומאחריותה של העירייה להורות על סגירה קצרה וקצובה בזמן של בית הספר בית יעקב".

החלטת העירייה לסגור את בית הספר, הגיעה בעקבות עלייה בתחלואה בקרב התלמידות במהלך סוף השבוע האחרון, ועלייה נוספת שנרשמה בימים האחרונים, במקביל להתפרצות תחלואתית מסוכנת שהתרחשה בת"ת ברכת יעקב, שנסגר בהחלטה מושכלת מצד הנהלת המוסד באותה השכונה, המשמש את האוכלוסייה המשותפת לאותם מוסדות החינוך.

היועצת המשפטית ציינה כי "מאחר ומבוקשת סגירה זמנית וקצובה של בית ספר אחד בלבד (בית יעקב), לצורך ביצוע הערכת מצב משום שכל ובטרם תגיע ההתפרצות לממדים רחבים עוד יותר, וכאשר קיימות אינדיקציות רבות אשר מחזקות פעולה, הרי שהדבר עומד לטעמי באמות המידה המנהליות הנדרשות".

"לעירייה קיימות חובה ואף סמכות מכוח הוראת חוק ראשית שנקבעה בפקודת העיריות, לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך שמירה על בריאות הציבור, וכי בנסיבות המקרה דנן נראה כי הפעולה המבוקשת הינה מידתית, סבירה ועומדת באמות המידה המנהליות הנדרשות, ולפיכך מדובר בפעולה אפשרית ואף מתבקשת מצד העירייה".

בתחילת השבוע סגרה העירייה את בית הספר, בשל עלייה משמעותית בתחלואה ובשל החשש מהתפרצות תחלואה בלתי נשלטת. לאחר התערבות פוליטיקאים שפעלו בכל דרך למנוע מראש העיר את המהלך המתבקש, פרסמה יועמ"שית 'המחוז החרדי' במשרד החינוך חוות דעת האוסרת על הרשות להמשיך ולסגור את בית הספר. ואכן היום (שני) התקיימו הלימודים בבית הספר, למרות נתוני התחלואה שמוסיפים לטפס, כשרק ביומיים האחרונים התווספו מספר ילדות מאומתות לרשימה.

"לא ניתן לפוליטיקה קטנה לנצח את בריאות התושבים היקרים", אמר היום ראש העיר רמי גרינברג, "מבדיקה שעשינו, הורי התלמידות מזוהים לחלוטין עם הצורך המיידי לקטוע את שרשרות ההדבקה, בגלל החשש מהתפרצות התחלואה במוסד, ולנוכח התפרצות התחלואה בת"ת 'ברכת יעקב' הסמוך לו בשכונה, המשמש את ילדי אותם המשפחות".

ראש העיר הוסיף כי "לאור זאת, פעלנו בתחילת השבוע לסגור את בית הספר בית יעקב, אך החלטה זו נתקלה בפעילות חסרת אחריות של כמה עסקנים קטנים-מגזריים, שבמקום לסייע להורדת התחלואה בקרב בני הקהילה, בחרו הם דווקא להתסיס חלק מההורים נגד סגירת בית הספר, ולחבל בכך דרך חבריהם במפלגה הארצית, כשכל מטרתם היא הרס ואבדון בריאותי של הציבור, לשם ניסיון פופוליסטי עלוב לגרוף את אהדת הציבור".

"בערים אחרות התקבלו החלטות קשות ומורכבות מזו שקיבלנו, בין היתר על סגירה מוחלטת של מוסדות החינוך החרדי והכללי או את חלקן, ולמרות זאת לא נשמעה אף לא ציוץ של התנגדות, ובטח שלא הונפקו נגד אותן החלטות חוות דעת משפטיות מגמתיות שסותרות אותן. לעומת זאת בעירנו – אם המושבות, העיר השלישית בגודלה במספר התלמידים, כ-80 אלף במספר, בעת שבאנו לסגור בית ספר אחד... מתוך מאות הפועלים כרגיל, קמה זעקה מזויפת, משל היינו בתחילתה של 2020 והקורונה עודנה אגדה".

"נמשיך לשרת את הציבור ונדאג לביטחונו בריאותו ורווחתו, מבלי להתייחס לרעשי רקע פוליטיים ופופוליסטיים, כי אלה תמיד היו ותמיד יהיו, ותועלת לעולם לא תצמח מהם".



לוו

בית ספר בית יעקב רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד