כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

הרב שמידל יפרק את הקואליציה

עצמות הזנב של נבחרנו, קשות לפינוי יותר מקברים באשקלון • איך יבהירו 'אתרא קדישא' לביבי שהחלטתו מוטעית? • וגם: כך מכר המודיע את השבת במחיר מבצע: 5000 ש"ח • טורו של יצחק נחשוני

הרב דוד שמידל. חכו חכו
הרב דוד שמידל. חכו חכו

איש לא יצליח לשכנע אותנו שראש ממשלתנו החלשלוש, נתניהו, המתקפל בפני הנשיא אובמה, נסוג מפני הפלשתינים, פוחד משרה נבעת ונבעט על ידי פייגלין, חוטבלי ורגב, שב אמש ממכון הכושר והצליח לנפח שרירים דוקא מול גדולי ישראל שפסקו לאסור בניה על מקום הקברים באשקלון, מול ליצמן שדיבר עד היום בשמם ובתקיפות ובעיקר נגד הרב דוד שמידל 'ואתרא קדישא' שעוד לא אמרו אפילו את מילתם ה...ראשונה.

אם מנתחים היטב את הדיווחים המתפרסמים בענין הזה היום בתקשורת, לא ניתן שלא להסיק שלא מדובר ב'שרירים' אמיתיים אלא בשל 'הליום' שמישהו מיועציו של נתניהו, או מתוכנו, ניפח עבורו. ה'מתוחכמים' יותר יטענו אפילו שממציא הנוסחה המשודרגת של "אני אנווט", שנתניהו משתמש בה רק כשמדובר במתים, בא בסביבתו של ליצמן.

מי שהטעה את נתניהו לחשוב שתקדים 'חניון קרתא' ו'אינטל' בירושלים יחזור על עצמו, וכמו בקואליציה העירונית של ניר ברקת, גם שיירת הקואליציה הממשלתית תמשיך לנוע למרות ה'נביחות', מי שהסביר לו ש'פיקוח הנפש' של בעלי התפקידים בממשלה יגבר על ההתנגדות להמצאה שפינוי הקברים מחויב בשל 'פיקוח נפש' ומי שהעריך עבורו שפינוי עצמות הזנב של הנציגים החרדיים מכסאותיהם יהיה קשה יותר מליקוט העצמות היבשות הפזורות בשטח בית החולים 'ברזילי', מוזמן להמתין כמונו לתגובה האגרסיבית המתגבשת אצל פטרוני 'אתרא קדישא' ולהיווכח איך גם מי שלא משתתף כלל בבחירות, מפרק לנתניהו את הקואליציה.

נחיה ונראה.

מציע למכירה: שבת תמורת 5000 שצילום: מציע למכירה: שבת תמורת 5000 ש
מציע למכירה: שבת תמורת 5000 ש

כמה הייתם מוכנים לשלם כדי לא להכשל, חלילה, במודע ובמזיד בחילול שבת?

אין ספק שכיהודים מאמינים הייתם גם אתם מוכנים לתת הכל, גם את מה שאין לכם.
וכמה לקבל כדי לעודד חילולי שבת?

ברור - שום הון שבעולם!

5000 אלפים שקל, טבין ותקלין! עשינו עסק?

5000 שקל פעם ראשונה! פעם שניה! חמשת אלפים שקל פעם שלישית!

השבת נמכרה!!!

פחות מ-48 שעות אחרי ש'ועדת הרבנים למען קדושת השבת' פירסמה בראש כותרות היומונים החרדים את קריאתם של כל גדולי ישראל "לחיזוק וביצור חומות השבת ועמידה בפרץ מול מחלליה ורומסיה", ופחות מיממה לפני שהיא פורסמה שוב , כצפוי, בראש מהדורת יום ג' החינמית של 'יתד נאמן', באין נושא אחר שיכול לשלהב את רוחות בשבוע הרדום של אחר הפסח, מפרסם 'המודיע' מודעת ענק הפונה לבעלי המניות של 'אלון חיפושי גז טבעי' וקוראת להם לבוא ולהשתתף באסיפה הכללית השנתית.

אם גם על פי הידיעה שפורסמה בחזית העיתון הזה בערב שבת האחרון, ולא רק בגלל עשרת הדברות, אסור בתכלית האיסור להנות מאתרי קיץ המחללים שבת ו"לסייע בידי עוברי עבירה מחריבי היהדות ושבת קודשנו" - כלשון הכתבה בעיתון יום ו' האחרון, איך מותר למחלקת המודעות של 'המודיע' להנות מכ- 5000 שקל ה'אתנן' העבירה לחשבונות 'המודיע' בבנק, חברת 'אלון חיפושי נפט' של 'דור אלון' רומסת השבת?

אם אסור לקנות אפילו 'שלוק' לילדים האומרים תהילים בשבת, או 'מעדן' כשר למהדרין ב'שפע שוק' גם אם הרשת הזו קשורה רק בצורה עקיפה ביותר ל'דור אלון' בעלת AM:PM ואסור בתכלית האיסור לפרסם מודעות שלה בעיתון 'המודיע', איך זה שמודעות ישירות של אותה חברה מתנוססות בה על פני חצי עמוד גדול מימדים?

בטרם ניגשנו להעלות את תמיהותינו זו על הכתב, בלא שנתלה תקוה בסיכוי שיספקו לנו הסבר מתקבל, פנינו אל הרב לובין מ'ועד הפיקוח ההלכתי להשקעות ופיננסים שליד בד"צ העדה החרדית'.

"האם אנחנו יכולים להשקיע במניית 'אלון חיפושי גז טבעי' מבית 'דור אלון'" - שאלנו אותו, בלא שגילינו לאזניו שעל פי העיתון שהחברה בחרה לפרסם בו את המודעה שלה, בעלי המניות הם ברובם קוראי 'מודיע'.

"ככלל - הוא השיב לנו - הבד"צ אינו ממליץ על השקעה במניות. לא ניתן לברר את שאלת 'כשרותן' מכל זויותיה. אבל דבר ברור וידוע הוא ש'חיפושי נפט' אינם נפסקים בשבת. אני יכול לומר בוודאות שבאתר שבו מחפשת חברת 'אלון' גז בלב ים אין 'שטיבעל' שאליו מתכנסים המחפשים עם כניסת השבת לתפילת 'קבלת שבת' ואין בסביבתם רב'ה ללכת אליו לטיש"...

אם למרות כל זאת המודעה של 'אלון' מתפרסמת ב'המודיע', האם יתכן שהיא באה לממן את המקום שהעיתון נאלץ לתת בגליון ערב שבת האחרון חינם אין כסף, לפירסום קריאתם של גדולי ישראל וועדת רבנים לענייני שבת בענין כבוד השבת, והוא נאלץ לוותר למענה על שטח השווה כסף רב?
מודעות 'שפע שוק' אמנם אינן מתפרסמות ב'המודיע' והם בבחינת 'בל יראה' , אבל מתברר שאינם ב'בבל ימצא'. 'דור אלון' מרפד את שטחי האינטשים ש'הפסיד' העיתון הזה בצורה עקיפה דרך מודעות של 'אלון חיפושי נפט' ודומיהם.

על פי 'המודיע' יש מאחורי זה, כנראה, גם הגיון יחסי. הרי כבר אמר הרב לובין ש'אלון חיפושי גז' אינה עורכת 'שלשידעס' באתר החיפושים, וממילא ניא גם נמנעת מלקנות 'גפילטע פיש' ב'שפע שוק' וזה הרי העיקר, לא השבת...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד